امام جمعه اصفهان:ادارات دولتي و صنايع اولويت جذب نيرو را به پسران بدهند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان از دستگاه ها و ادارات دولتي و صنايع بخش خصوصي خواست تا در جذب و استخدام نيرو، پسران را در اولويت قرار دهند.
امام جمعه اصفهان:ادارات دولتي و صنايع اولويت جذب نيرو را به پسران بدهند
به گزارش ايرنا، آيت الله 'سيد يوسف طباطبايي نژاد' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان كه در مسجد 'امام' برگزار شد، اظهار داشت: من مخالف كار كردن خانمها نيستم و اگر كار زياد باشد آنان نيز بايد كار كنند، اما با توجه به اين كه در مكتب اسلام تامين زندگي بر ذمه مرد است، انتظار مي رود اولويت استخدام به مردان اختصاص يابد.
وي ادامه داد: برخي به خاطر قانع بودن زنان به حقوق اندك و مشكلاتي كه بعضا در اداره كردن مردان وجود دارد، ترجيح مي دهند كه در جذب نيرو از بانوان استفاده كنند كه اين كار عملا به تاخير در ازواج دامن مي زند.
آيت الله طباطبايي نژاد تصريح كرد: خانم شاغل با مرد بيكار ازدواج نمي كند و اگر اين اتفاق صورت بگيرد معمولا ازدواج موفقي نخواهد بود و احتمال شكست آن زياد است.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان، بيكاري را از عوامل تاخير در ازدواج دانست و گفت: يكي از دلايل تاخير در ازدواج اين است كه حقوق بدست كساني كه بايد براي تشكيل زندگي اقدام كنند، نمي رسد.
آيت الله طباطبايي نژاد اظهار داشت: يكي از مهمترين دلايل شرارت ها و قتل در جامعه، همين بيكاري و تاخير در ازدواج است كه باعث بروز رفتارهاي ناهنجار مي شود.
وي همچنين از نيروي انتظامي خواست كه از رفتارهاي شرارت بار افراد شرور جلوگيري كند و اجازه قدرت نمايي به آنان ندهد.
وي اضافه كرد: در زمان طاغوت هم، حمل و فروش چاقو ممنوع بود، بايد با اين گونه سلاح ها نيز مانند سلاح گرم برخورد شود تا شاهد حوادثي مانند مرگ يكي از افتخار آفرينان ورزش كشور توسط چند نوجوان نباشيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري در مورد اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: هدف اين طرح فقط اين نبوده كه 50 هزار تومان به هر شهروند ايراني داده شود، بلكه از اهداف آن اين بوده تا از محل اعتبارات اين قانون براي حمايت از اشتغال و توليد هزينه شود كه تاكنون نمود خاصي نداشته است.
خطيب جمعه اصفهان در بخش ديگري از خطبه ها با محكوم كردن جنايات صهيونيست ها در حمله به كشتي فرانسوي حامل كمك هاي بشر دوستانه براي مردم غزه گفت: چهار سال است كه 5/1 ميليون مسلمان در غزه در بدترين شرايط بهداشتي و آذوقه اي به سر مي برند و اين در حالي است كه مدعيان دروغين دفاع از حقوق بشر، در مقابل جنايات صهيونيست ها در اين منطقه سكوت كرده اند و اجازه رسيدن مايحتاج آنان را نمي دهند.
وي همچنين با بزرگداشت سالروز برپايي نخستين نماز جمعه پس از انقلاب به فرمان امام راحل، توسط مرحوم آيت الله طالقاني اظهار داشت: برپايي نماز جمعه يكي از بركات ارزشمند انقلاب اسلامي و نمادي از وحدت و همدلي و اقتدار جامعه اسلامي است.
آيت الله طباطبايي نژاد همچنين با يادآوري سالروز عمليات مرصاد گفت: دشمنان انقلاب گمان مي كردند با پذيرش قعطنامه، بين نيروهاي انقلاب اختلاف ايجاد مي شود و اين بهترين فرصت براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي است اما مردم هميشه در صحنه و نيروهاي بسيج، سپاه و ارتش، با شكست سنگين منافقين و صداميان يكبار ديگر وحدت و قدرت خود را به نمايش گذاشتند.