3شهر جديد به نقشه تقسيمات كشوري اضافه شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

دولت با ايجاد 3 شهر جديد نيك‌پي، پايين هولار و دشتي در استان‌هاي مازندران، زنجان و هرمزگان در نقشه تقسيمات كشوري موافقت كرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس، دولت با توجه به شرايط خاص جغرافيايي منطقه، با ايجاد 3 شهر جديد در استان‌هاي مازندران، زنجان و هرمزگان موافقت كرد.

با تصويب وزيران عضو كميسيون سياسي و دفاعي و بنا به پيشنهاد وزارت كشور، روستاي نيك‌پي مركز بخش زنجانرود از توابع شهرستان زنجان در استان زنجان به شهر تبديل و به عنوان شهر نيك‌پي شناخته مي‌شود.

بر اين اساس، روستاي پايين هولار مركز بخش كليجان رستاق از توابع شهرستان ساري در استان مازندران نيز به شهر تبديل و به عنوان شهر پايين هولار شناخته مي‌شود.

با تصويب وزيران عضو كميسيون سياسي و دفاعي دولت، روستاي دشتي از توابع بخش كوشنكار شهرستان پارسيان در استان هرمزگان به شهر تبديل و به عنوان شهر دشتي شناخته مي شود.

با تصويب دولت، روستاي اسماعيلي به مركزيت روستاي بلوك از شهرستان عنبرآباد در استان كرمان منتزع و به شهرستان جيرفت الحاق مي‌شود.

همچنين با تصويب وزيران عضو كميسيون سياسي و دفاعي و بنا به پيشنهاد وزارت كشور، نام نقاط جمعيتي پشكله عليا، پشكله وسطي و پشكله سفلي از توابع دهستان چشمه كبود بخش مركزي شهرستان هرسين در استان كرمانشاه به ترتيب به پشت گله عليا، پشت گله وسطي و پشت گله سفلي تغيير مي‌كند.

بر اين اساس، نام روستاي گنداب عليا و نقطه جمعيتي گنداب سفلي از توابع دهستان حر بخش مركزي شهرستان صحنه در استان كرمانشاه به ترتيب به قنداب عليا و قنداب سفلي تغيير مي‌كند.

اين تصويب نامه پس از تأييد رئيس‌جمهور، از سوي معاون اول رئيس‌جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.