وضعیت اشتغال جوانان در اصفهان مبهم است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مراجعات پی در پی مردم در خصوص اشتغال به شورای شهر حاکی از نبود اشتغال متناسب با رشته های یاد گرفته شده در دانشگاه است، گفت: وضعیت اشتغال جوانان در اصفهان مبهم است

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی ظهر شنبه در جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: مراجعات مردمی جهت اشتغال و مسائل مربوط به آن سخت ترین و مهمترین بخش کاری شورای اسلامی شهر اصفهان است.

وی تصریح کرد: مردم با پرداخت هزینه، فرزندان خود را تحصیل کرده پرورش داده‌اند و مراجعات پی در پی مردم حاکی از نبود اشتغال متناسب با رشته های یاد گرفته شده در دانشگاه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعداد زیادی از جوانان نیز که در صنایع و کارخانجات مشغول به کار بودند با تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی بیکار شده اند، افزود: بیکاری جوانان و نبود اشتغال متناسب با رشته ای که افراد در دانشگاه‌ها فرا گرفته‌اند، تبعات زیادی را برای جامعه به دنبال دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از بیمارستان‌ها در شهر اصفهان مانند بیمارستان الزهرا و اورژانس آن نیازمند نظارت ویژه‌ای است، تصریح کرد: این مراکز درمانی سرویس دهی مطلوب به مراجعان ندارند و با توجه به ظرفیت‌های این مراکز درمانی  مشکلات مردم در به نحو مناسب و مطلوب حل نمی‌شود.

پروژه سالن اجلاس آبروی اصفهان محسوب می‌شود

نصر اصفهانی همچنین در ارتباط با ساخت سالن اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در اصفهان یادآور شد: اجرای این پروژه ملی به عنوان آبرو برای این شهر به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک عدم اجرای این پروژه یک آبروریزی برای شهر اصفهان تلقی می‌شود، یادآور شد: البته این نگرانی نیز وجود دارد که سایر اعتبارات شهر اصفهان تحت الشعاع اجرای این پروژه قرار گیرد.