آسفالت الیافی به خیابان های اصفهان می آید

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید و اجرای آسفالت الیافی برای اولین بار در مسیر ورودی به مجتمع تولیدی صفه خبرداد.

به گزارش ایمنا، اصغرکشاورز با اعلام این خبر گفت: سازمان عمران شهرداری اصفهان با هماهنگی و نظارت معاونت عمران شهری برای اولین بار در شهر اصفهان اقدام به تولید و اجرای آسفالت الیافی در مسیر ورودی به مجتمع تولیدی صفه جهت بررسی عملکرد این نوع آسفالت که جزء آسفالت های نوین می باشد کرده است.
وی با بیان این که در فرآیند تولید این آسفالت از الیاف پلی اولفین استفاده شده که تاثیرات قابل ملاحظه ای بر افزایش کیفیت آسفالت خواهد داشت اظهارداشت: این نوع آسفالت به دلیل خواص منحصر به فرد، موجب صرفه جوئی اقتصادی و کاهش هزینه های تولید خواهد شد .
وی اظهارداشت: کاهش موجی شدن آسفالت، کاهش ترکهای انقباضی، امکان کاهش ضخامت روکش، کاهش مصرف قیر و دوام بیشتر آسفالت از دیگر مزایای این نوع آسفالت می باشد.
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به توليد و اجراي آسفالت رنگي براي اولين بار در اصفهان اعلام كرد: اين نوع آسفالت با توجه به رنگي كه در آن استفاده مي شود، معنا و مفهوم خاصي را ايجاد مي كند.همچنين بهره گيري از اين نوع روكش باعث جلوگيري از لغزندگي معابر در هنگام بارش باران مي شود.
وی تصريح كرد: آسفالت رنگي معمولا در مكان هاي خاص مانند مسير ويژه دوچرخه سواري يا خط ويژه خودروهاي امدادي و فوريتي و موارد مشابه به اين استفاده مي شود.
كشاورز با بيان اين كه این نوع آسفالت جهت استفاده در نمايش مدل هاي ترافيكي، پارکینگها و ایستگاههاي اتوبوس نيز کاربرد فراوانی دارد، ادامه داد: پوشش های آسفالت رنگی نه تنها تنوع رنگ نامحدودی دارند بلکه باعث تقویت سطح آسفالت می شوند همچنين در مقابل اشعه ماوراء‌بنفش با دوام بوده و رنگ پریدگی را به حداقل می رسانند.