مديرعامل شركت غله منطقه 10 كشور:مردم بهاي كيفيت را مي دهند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- مديرعامل شركت غله منطقه 10 كشور (اصفهان،يزد،چهار محال وبختياري)گفت: تجربه نشان داده در صورت ارايه محصول با كيفيت بالا، مردم بهاي آن را مي پردازند.
مديرعامل شركت غله منطقه 10 كشور:مردم بهاي كيفيت را مي دهند
به گزارش ايرنا،'نصرالله نوري' شامگاه جمعه درهمايش سراسري نانهاي سبوس دار در اصفهان افزود: قدم اول در آزاد سازي قيمتها، اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها بود و بايد به سمتي حركت كرد كه نانهاي متعدد با كيفيت مختلف و بهاي متفاوت ارايه شود و مردم با توجه به آگاهي و سليقه خود آن را انتخاب كنند.
وي اظهار داشت: نان بركتي مقدس است كه حدود 60 درصد انرژي مردم كشورمان را تامين مي كند و هر نوع خدمت در اين صنعت از كشاورز تا نانوا نوعي عبادت محسوب مي شود.
مديرعامل شركت غله منطقه 10 كشور همچنين يادآور شد: قبل از اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها، مصرف سرانه نان اصفهاني ها 2/7 كيلوگرم بود در حاليكه در برخي استانها اين سرانه مصرف به 13 كيلو گرم نيز مي رسيد.
نوري افزود:اكنون ميانگين سرانه مصرف نان در كشور به 10 كيلو گرم و استان اصفهان به 5/6 كيلو گرم كاهش يافته كه كمترين سرانه مصرف در كشور متعلق به اين استان است.
وي به اقدامات 10 ساله طرح 'نانهاي سبوس دار' در استان اصفهان اشاره كرد و گفت: ارايه آرد مرغوب، آموزش اصولي به نانوايان، احياي نانهاي سبوس دار، نظارت و بازرسي از واحدهاي نانوايي سبب شده تا اين استان به عنوان پايتخت نان كشور مطرح شود و آگاهي خود را به ساير استانها ارايه دهد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز در همايش نانهاي سبوس دار گفت: برپايي اين گونه همايشها در راستاي سلامت و افزايش آگاهي مردم است.
'نيره اخوان' اضافه كرد:همانطور كه در كنار طب صنعتي،طب سنتي نيز جايگاه خودش را دارد، ‌نان سنتي نيز با آمدن نانهاي صنعتي نه تنها كنار نخواهد رفت بلكه بايد به غنا و كيفيت آن بيشتر توجه شود.
وي به اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها اشاره كرد و گفت:اجراي اين قانون كاري بسيار سنگين و سختي بود كه جز دولت احمدي نژاد هيچ دولتي نمي توانست آن را اجرايي كند و براي گرفتن نتيجه مناسب بايد در هر زمينه اي نظارت بر كار صورت گيرد تا همه نتايج مثبت اجرايي شدن اين قانون را ببينند.
همايش سراسري نانهاي سبوس دار به مناسبت دهمين سال اجراي پروژه بين المللي 'غذاي سالم براي جامعه سالم'و همچنين اجراي پروژه 'نانهاي سبوس دار اصفهان' با حضور روساي غله و اتحاديه نانوايان سراسر كشور در اصفهان برگزار شد.
همايش مزبور با همكاري اتحاديه نانوايان اصفهان،سازمان غله و دانشگاه علوم پزشكي در دومين روز از برپايي نمايشگاه تخصصي نان، شيريني، شكلات و نوشيدني ها برگزار شد و فعالان نانهاي سبوس دار در اصفهان و ساير استانها در اين همايش تجليل شدند.
ششمين نمايشگاه نان، شيريني، شكلات و نوشيدني ها تا روز دوشنبه 20 تير ماه از ساعت 16 تا 22 در محل برگزاري نمايشگاه بين المللي استان اصفهان پذيراي بازديد كنندگان است.