ادغام میراث فرهنگی با ارشاد سلیقه‌ای است/ اصولگرایان به مقوله مدارا توجه کنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ادغام میراث فرهنگی و ارشاد بحث سلیقه مطرح می شود این مجموعه هم می تواند در وزارت فرهنگ و ارشاد باشد هم مستقل باشد و این بستگی به قدرت مدیریتی که بر آن حاکم است دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان در پاسخ به سئوالی مبنی بر ادغام سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد افزود: این طرح در مجلس مطرح است، زمانی که من مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد را داشتم با اخذ مصوبه میراث فرهنگی و گردشگری زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته در زمان آقای خاتمی مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قالب یک سازمان درآمد و در واقع اینجا بحث سلیقه مطرح می شود این مجموعه هم می تواند در وزارت فرهنگ و ارشاد باشد هم مستقل باشد و این بستگی به قدرت مدیریتی که بر آن حاکم است دارد و من اکنون نمی توان نظر خاصی بدهم و باید منتظر مسیر بررسی ها در مجلس باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه "در جلسه ای که با حضور رهبر انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس برگزار شد از رفتار برخی نمایندگان انتقاد شد و آیا تدابیر لازم برای اجرایی شدن فرمایشات و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی اتخاذ شذ" گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب برای نمایندگان مجلس و ملت از سر خیرخواهی است که البته مجلس هشتم در طول فعالیت خود نشان داده اند مطیع نظرات رهبری هستند.

لاریجانی افزود: در واقع مجلس نگاه عالمانه به مردمسالاری دینی دارد که در این جلسه مقام معظم رهبری نیز خودشان تاکید داشتند مجلس حق دارد سئوال کند، استیضاح کند و حتی فرمودند حق مجلس دفاع از مردم سالاری است و مجلس باید مظهر آزادی بیان باشد و افراد باید نظرات خود را با رعایت احترامات بدهند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: بحث دو گفتن نمایندگان نیز به معنای اعلام نظر منفی خود است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر "طرح سئوال از رییس جمهور در مجلس" اظهار داشت: یکی از حقوق نمایندگان مجلس این است که از رئیس جمهور سئوال کنند، استیضاح کنند که این موضوع در قانون اساسی هم ذکر شده است.

وی تصریح کرد: البته این موضوع به افرادی بستگی دارد که این کار را پیگیری می کنند، از نظر آیین نامه داخلی مجلس باید نظرات این نمایندگان بررسی شود.

لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر "مسئله کم آبی و تامین آب زاینده رود" اظهار داشت: مجلس متولی این امر را وزارت نیرو قرار داده که این کار را پیگیری کند البته امروز با جلساتی که با استاندار و شهردار اصفهان برگزار شد مباحث مطرح و مقرر شد در تهران با وزرای مربوطه جلسه‌ای برگزار شود و این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

اصولگرایان مقوله رفق و مدارا را مورد توجه قرار دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر "راهکارهای به وحدت رسیدن اصولگرایان در انتخابات مجلس چیست" اظهار داشت: نقطه کانونی این است که دوستانی که در جریان اصولگرایی تعریف می‌شوند مقوله رفق و مدارا را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: تخریب دیگران در این زمینه می تواند مشکل ساز باشد و به نفع کشور نیست.

لاریجانی گفت: اگر ما بین مبانی اصلی و فرعی تفاوت قائل شویم جریانات منطقی تر و دارای چارچوب خواهد شد و این مسیر باید دنبال شود.

امانت داری و اخلاق مداری