مجموعه اشعار اخلاقي شعراي اصفهان با لهجه اصفهاني منتشر شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - دبير كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان از رونمايي و انتشار كتاب 'نمكدونس' حاوي مجموعه اشعار اخلاقي شعراي استان با لهجه اصفهاني همزمان با ايام بعثت نبي مكرم اسلام(ص) و هفته حسن خلق خبر داد.
مجموعه اشعار اخلاقي شعراي اصفهان با لهجه اصفهاني منتشر شد
به گزارش روز شنبه روابط عمومي كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان، 'مهدي بقايي' افزود: در اين كتاب كه در قطع خشتي و با تيراژ 10هزار نسخه منتشر شده، نكات اخلاقي و موضوعات شهروندي در قالب شعر و به زبان طنز بيان شده است.
وي، مدت صرف شده براي انتخاب و جمع آوري اين اشعار را حدود 10ماه ذكر كرد و گفت: مهمترين ويژگي اين كتاب، استفاده از لهجه شيرين اصفهاني در تمامي ابيات مندرج در كتاب است به گونه اي كه مي توان اين اثر را سوغات اصفهان براي جامعه شعري كشور برشمرد.
بقايي با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب درخصوص اينكه هنرمندان هرخطه كشور بايد متناسب با ويژگي هاي بومي منطقه خود به خلق آثار هنري بپردازند، تصريح كرد: انتشار اين كتاب، مي تواند سرآغازي براي تلاش بيشتر شاعران استان در خلق آثار شعري با بهره گيري از لهجه زيباي اصفهاني باشد.
وي، با بيان اينكه موضوع محوري اشعار مندرج در اين مجموعه، ترويج حسن خلق و بهبود روابط اجتماعي است، خاطرنشان كرد: كميته فرهنگ شهروندي در سال گذشته با ابتكاري زيبا، ايام 27 رجب الي سوم شعبان را كه مصادف با بعثت رسول گرامي اسلام و ميلاد امام حسين(ع) است به نام 'هفته حسن خلق' نام گذاري كرد.
وي اظهار داشت: از اين رو تصميم گرفته شد به جهت پاسداشت اين ايام و ترويج خلق نيكو، هرسال مجموعه اي از كتب و محصولات شهروندي با محوريت حسن خلق تهيه و منتشر شود.
دبير كميته فرهنگ شهروندي كتاب 'نمكدونس' را از جمله آثاري دانست كه با اين هدف تهيه و منتشر شده و گفت: سه عنوان مستند تصويري و پنج جلد كتاب در قالب داستانك از ديگر محصولاتي است كه با موضوع حسن خلق تهيه شده و در هفته جاري به دست شهروندان مي رسد.
مرحوم 'اكبر جمشيدي'، 'عباس شاهزيدي'، 'فضل الله شيراني' و 'مرتضي هادوي فرد' شماري از شاعران اصفهاني هستند كه اشعار آنها در كتاب 'نمكدونس' به چاپ رسيده است.