فرزند سالاري،مسبب افزايش طلاق در جامعه ايراني است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان-يك روانشناس كودك،از دلايل افزايش طلاق در جامعه ايراني را تربيت و رشد كودكان در خانواده هاي ' فرزند سالار ' دانست.
فرزند سالاري،مسبب افزايش طلاق در جامعه ايراني است
به گزارش روز شنبه ايرنا،‌دكتر'شهرام اسلامي'در نشست تخصصي'شخصيت پردازي كودك'در سيزدهمين نمايشگاه كودك و نوجوان اصفهان اظهار داشت:اكثر والدين با رفتار غلط خود، فرزند سالاري را پرورش دادند و در زمان حاضر ما با مشكلات فرزندسالاري در جامعه مواجه ايم.
وي افزود:آثار زيانبار اين شيوه هنگامي هويدا خواهد شد كه هر كدام از تربيت يافتگان خانواده فرزندسالار تشكيل زندگي دهند و بخواهند صاحب فرزند شوند.
به اعتقاد اين روانشناس،زندگي كردن پدرسالار در كنار مادر سالار امكان پذير نخواهد بود و به طور طبيعي آمار طلاق در جامعه بالا مي رود.
اسلامي خاطر نشان كرد: از همين حالا بايد شيوه هاي تربيت فرزند را اصلاح كنيم تا مانع از بروز آسيبهاي جدي در جامعه شويم.
وي به شخصيت كودك به عنوان موضوع مهم و اساسي اشاره كرد و گفت:در زمان حاضر بيشتر پدران و مادران به جاي فرزندان تصميم مي گيرند و مانع از بروز خلاقيت در آنها مي شوند .
وي اظهار عقيده كرد:دخالت والدين در روابط اجتماعي كودكان،سبب پايين آوردن هوش اجتماعي آنان مي شود.
وي به والدين توصيه كرد: به جاي دخالت در روابط اجتماعي آنان و آموزش درست رفتار كردن،خود رفتارشان را اصلاح كنند.
وي گفت:بچه ها با ديدن عمل و رفتار پدر و مادر ياد مي گيرند چگونه با ديگران رابطه برقرار كنند.
اين روانشناس همچنين تاكيد كرد:بچه ها را در انتخاب خود آزاد بگذارند،تا نتيجه انتخاب خود را ببينند.
وي همچنين به مادران و پدراني كه دوستدار فرزند مطيع هستند،متذكر شد: اين افراد در زندگي چون 'نه ' گفتن را بلد نيستند، در محيط بيرون از منزل در معرض بسياري از ناهنجاريها قرار مي گيرند و به دليل نداشتن اراده آسيب جدي مي بينند.
وي توصيه كرد: والدين بايد با رفتار درست مانع از تربيت فرزندان پرخاشگر شوند.
اين كارشناس رفتار كودك گفت:تمام بزهكاران، اراذل و افرادي كه از مسير صحيح زندگي دور شدند همان كودكان شيرين زباني بودند كه به دليل عدم تربيت صحيح والدين به اين مسير افتاده اند.
‌سيزدهمين نمايشگاه اختصاصي كودك و نوجوان با حضور فعالان فرهنگي، اجتماعي، شركتها و نهادهاي مرتبط از استانهاي تهران، البرز، فارس، تبريز و اصفهان با حضور 125 غرفه در فضايي به مساحت پنج هزار و 500 مترمربع در حال برگزاري است.
اين نمايشگاه تا يكشنبه 12 تيرماه از ساعت 16 تا 22 در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان پذيراي كودكان، نوجوانان، خانواده ها و دوستداران كودك است.
اختصاص غرفه ويژه VIP با برنامه هاي بسيار متنوع،اجراي جنگ هاي شادي، عروسك گرداني، نمايشهاي عروسكي، نقاشي گروهي، شخصيت پردازي كودك، خميربازي و رصد آسمان شب بخشي از برنامه هاي متنوع نمايشگاه مزبور است.
سازمان بهزيستي،رفاهي- تفريحي شهرداري، اداره كل آموزش و پرورش و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اصفهان از حاميان اين نمايشگاه هستند.