جنگ هکرها در ایران

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

مسابقات نفوذ و دفاع در فضای مجازی از فردا سه شنبه در دانشگاه صنعتی شریف آغاز می شود و در طی آن تیمها در سه حوزه هک و نفوذ و دفاع، طراحی پوستر و کاریکاتور‌ و معرفی روشهای خلاقانه در نفوذ و دفاع به رقابت می پردازند.
به گزارش مهر، مجموعه رقابتهای نفوذ و دفاع در فضای مجازی در سه محور هک و نفوذ و دفاع، طراحی پوستر و کاریکاتور‌های ترویجی و معرفی روشهای خلاقانه در نفوذ و دفاع از سوی مرکز آپا دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

محور اول این مسابقات فردا سه شنبه ۷ تیرماه برگزار می شود و طی آن تیمهای شرکت کننده در حوزه های مختلفی چون مسائل و سوالات امنیتی، نفوذگری در وب، شکست الگوریتم ها و پروتکل های رمزنگاری، اکسپلویت نویسی و چالشهای مرتبط با شواهد جرائم رایانه ای با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مسابقه طراحی پوسترها و کاریکاتورهای ترویجی محور دوم این رقابتها است. پوسترها و کاریکاتورهای طراحی شده باید از خلاقیت، جذابیت و تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردار و حاوی پیامی درباره یک یا چند موضوع مهم در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات در سطحی عمومی باشد.

بخش‌ سوم رقابتها، مسابقه معرفی روشهای کاربردی نوین و خلاقانه در نفوذ و دفاع است که در آن به ارائه آخرین روشهای کاربردی در نفوذ و دفاع در فضای مجازی و تبادل دانش حاصله در کشور پرداخته می شود. موضوعات این مرحله شامل موارد زیر است:

- معرفی آسیب پذیریهای (۰-day) یا اکسپلویتهای جدید در سرویسها، پروتکلها و برنامه ها
- روشهای نفوذ نوین به سرویسها، پروتکل ها و برنامه های کاربردی
- روشهای نوین در تحلیل، کشف یا مقابله با بدافزارها
- روشهای نوین در کشف یا کنترل بات‌نت ها
- روشهای تحلیل، شکست یا کشف ضعف در الگوریتم های رمزنگاری و توابع درهم ساز
- روشهای نوین نفوذ به سیستم در سطح سخت افزاری
- روشهای نوین در مهندسی معکوس
- تحلیل های امنیتی مبتنی بر مطالعات میدانی
- روشهای امن سازی در حوزه های نوظهور با رویکردی کاملا کاربردی
- معرفی آسیب پذیری ها، اکسپلویت ها یا روشهای نفوذ جدید در پروتکل ها، ابزارها و سیستم‌عامل های موبایل و شبکه ها و ابزارهای بی سیم
- روشهای خلاقانه موثر و کاربردی در امنیت سیستم ها و شبکه ها

شرایط برگزاری مسابقه

این مسابقات از فردا سه شنبه ۷ تیرماه به صورت حضوری از ساعت ۹ تا ۱۸ برگزار می شود. کلیه تیم‌ها باید ساعت ۸ صبح در محل مسابقه حضور داشته باشند. به هریک از تیم ها حداکثر ۳ نود برای اتصال به شبکه محلی و اینترنت داده خواهد شد. تامین سیستم و ابزارهای مورد نیاز برای شرکت در مسابقه به عهده تیم ها است. داشتن حداقل یک سیستم کامپیوتری دارای کارت شبکه ضروری است. قبل از شروع مسابقه ارتباط کلیه تیم ها به شبکه بررسی خواهد شد.

ایجاد حملات BruteForce بر روی هر بخشی از مسابقه ممنوع است. تیمی که اقدام به این حمله کرده باشد از ادامه مسابقه محروم خواهد شد.