دریافت هرگونه وجه در هنگام ثبت‌نام مدارس ممنوع است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طبق قانون موجود، در حال حاضر اخذ هرگونه وجه از والدین به غیر از حق بیمه و پول کتاب در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد سیدمعلمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این اداره کل از سال گذشته اقداماتی انجام داد که از شکایات مردم کاسته و عدالت نسبی آموزشی در مدارس استان حکمفرما شد.

وی افزود: در سال گذشته طی یک ماه بیش از دو هزار و 500 بازدید محسوس و نامحسوس از مدارس استان اصفهان صورت گرفت.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش استان از سال گذشته اقداماتی انجام داد که از شکایات مردم کاسته و عدالت نسبی آموزشی در مدارس استان حکمفرما شد.

وی بیان داشت: شعار سال تحصیلی جاری، «بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه» است که قدم نخست برای ثبت‌نام دانش‌آموزان بوده است.

سیدمعلمی ادامه داد: 40 ستاد در تمام مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان کار نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان را بر عهده دارند و این فعالیت‌ها توسط اداره ارزیابی عملکرد رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته کارشناسان اداره ارزیابی عملکرد از پنج هزار و 147 واحد آموزشی بازدید و 624 مورد تخلف قابل رسیدگی را ثبت کردند.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته یک‌هزار و 145 مورد اقدام توسط اداره ارزیابی عملکرد انجام شد که نتیجه‌اش کاهش شکایات مردمی به آموزش و پرورش بود.

وی تاکید کرد: طبق قانون موجود، در حال حاضر اخذ هرگونه وجه از والدین به غیر از حق بیمه و پول کتاب در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.

سیدمعلمی ادامه داد: نظارت بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس طی چهار محور بررسی و با تخلفات صورت گرفته برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: نظارت خود اداره ارزیابی عملکرد، نظارت نامحسوس، نظارت کارشناسان و گزارش‌های مردمی که از همه مهم‌تر است، چهار محور بررسی تخلفات در هنگام ثبت‌نام است.