جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودکان در اصفهان/ انتشار فراخوان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: فراخوان اولین جشنواره تجسمی کودک و نوجوان که مردادماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سوم تا پنجم مردادماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.

رشته‌های طراحی، نقاشی، کلاژ، تصویرسازی، کاریکاتور و خوش‌نویسی، شش رشته‌ای هستند که کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره بین‌المللی می‌توانند در آنها با یکدیگر به رقابت بپردازند.

نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان استان اصفهان در دو گروه سنی شش تا 9 سال و 10 تا 14 سال برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان داخلی حاضر در این جشنواره از میان برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات استانی از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شرکت کنندگان خارجی از سوی رایزنی‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند.

نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با موضوعات آسمان آبی، هوای پاک، طبیعت، نماز و دعا، باران، احترام به خانواده، مردان الهی، ورزش، نشاط و سلامتی برگزار می‌شود.

ایجاد بستر مناسب برای رشد، تعالی و شناخت استعدادها، توجه به ارزش و اهمیت هنر کودکان و نوجوانان، بروز خلاقیت و تبادل داشته‌ها، معرفی هرچه بهتر هنر و هنرمندان کودک و نوجوان در عرصه‌های بین‌المللی و آشنایی هنرمندان کودک و نوجوان داخلی و خارجی با آخرین دستاوردهای هنری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بین‌المللی اعلام شده است.

کودکان و نوجوانان حضور یافته در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان استان اصفهان، طی زمان برگزاری جشنواره در کارگاه‌های عملی آثاری را تولید و ارائه می‌کنند و در پایان برگزیدگان هر رشته معرفی خواهند شد.

دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان واقع در خیابان آبشار دوم، بعد از پل‌های غدیر، ابتدای خیابان شهید آوینی قرار دارد.