1253 نفر جویای کار اصفهانی استخدام شدند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر کل کار و امور اجتماعی استان اصفهان گفت: در 9 ماهه سال‌جاری یک هزار و 253 نفر جویای کار ایرانی به جای اتباع خارجی استخدام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هوشنگ قادریان اظهار داشت: در سال 1389 حدود 13 هزار و 966 مورد بازرسی و گزارش از اشتغال اتباع خارجی انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: در نتیجه این بازرسی‌ها، 113 پروانه کار اتباع خارجی تمدید و تجدید (تمدید 86 مورد، تجدید 31 مورد) و 39 پروانه کار آنها باطل و تعداد 318 پروانه کار نیز صادر شد.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: در سال 1389 تعداد هشت هزار و 99 تبعه خارجی غیرمجاز در استان شناسایی شدند و دو هزار و 49 نفر نیروی کار داخلی به جای اتباع خارجی و از طریق کاریابی‌ها جایگزین شدند.

وی افزود: 365 کارفرمای متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

قادریان با اشاره به کارآفرینان استان تاکید کرد: با بکارگیری نیروی کار ایرانی افزون بر رفع مشکل بیکاری جوانان، به کاهش مشکلات حضور اتباع بیگانه در ایران کمک زیادی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد 18 هزار فرصت شغلی در بخش صنوف در سال گذشته نشان از پویایی و توانمندی اصناف محسوب می‌شود، افزود: صیانت از نیروی کار مهم‌ترین وظیفه وزارتخانه کار و امور اجتماعی بوده که همواره سعی در تسهیل سرمایه‌گذاری کرده ‌است.

مدیر کل کار و امور اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تشکیل هیئت‌های سازش صنفی و حل و فصل تعارضات بین کارگر و کارفرما از طریق کدخدامنشی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: حل تعارضات با این شیوه فرصت بیشتری در اختیار ادارات کار برای انجام سایر وظایف محوله دارد.

وی ادامه داد: کارگر و کارفرما در فضای دوستانه و به دور از استرس به حقوق خود می‌رسند و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

قادریان با اشاره به وجود 102 واحد صنفی، بیان داشت: ایجاد 102 هیئت سازش باعث شد که با استقبال 100 درصدی اعضای حاضر روبرو شویم.