مرد فوت شده ۴۸ ساله جانی دوباره یافت

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا‌: مرد ۴۷ ساله‌ای که روز شنبه ۲۱ خرداد، در شهرستان اردستان بر اثر ایست کامل قلبی جان باخته بود با اقدام سریع تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان، از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایمنا‌ و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، ساعت ۷:۱۷ روز شنبه ۲۱ خرداد، در تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اردستان (۱۱۵)، کاهش هوشیاری مردی ۴۷ ساله بر اثر سابقه مشکل قلبی وی، در منزلی واقع در خیابان امام خمینی (ره) اردستان گزارش داده شد و پس از اعلام این حادثه یک واحد امدادی از پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان به محل حادثه اعزام شد.
بر اساس این گزارش تکنسین‌های فوریتهای پزشکی بلافاصله پس از حضور بر بالین بیمار و کنترل وضعیت او، متوجه تغییر رنگ چهره و نبود علائم حیاتی شامل نبض، ضربان قلب و تنفس در بیمار شدند، لذا سریعا اقدام به احیای قلبی ریوی (CPR) فرد فوت شده کردند و خوشبختانه پس از نیم ساعت تلاش مداوم امدادگران‌ و ماساژ قلبی متوفی علائم حیاتی او در مسیر انتقال به بیمارستان بازگشت و فرد، هوشیاری کامل و فعالیت مغزی خود را بازیافت‌.
این گزارش حاکی است پس از اینکه فرد به زندگی دوباره بازگشت به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل و از آنجا نیز جهت انجام اقدامات تخصصی به بیمارستان خورشید اصفهان انتقال داده شد و اکنون حال او رضایت بخش است.