در پاسخ به تجاوز به عنف اشرار در خميني شهر

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

فرمانده ناجاي اصفهان:رفتار تحريك آميز نمي تواند عامل ارتكاب جرم باشد
اصفهان-فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان گفت:افراد در محدوده خصوصي خود آزادند و بر اساس قانون كسي نمي تواند به رفتار افراد در حريم خصوصي آنها متعرض شود.
فرمانده ناجاي اصفهان:رفتار تحريك آميز نمي تواند عامل ارتكاب جرم باشد
به گزارش خبرنگار ايرنا،مصادف با سوم خرداد سالجاري، عده اي از افراد شرور نيمه شب با ورود به يك باغ در خميني شهر ،اقدام به حبس مردان حاضر در يك مهماني خانوادگي و تجاوز به عنف به زنان حاضر در آنجا كردند كه اين اقدام، اعتراض شديد جمعي از مردم خميني شهر و اجتماع آنها در مقابل دادگستري را به دنبال داشت.
سردار 'حسن كرمي'روز دوشنبه در نشستي با خبرنگاران اظهار داشت: وقوع اين جنايت ،سازمان يافته نبود و ميانگين سني متجاوزان از 25 سال به پايين است كه بعضي از آنها نيز سابقه شرارت دارند.
وي افزود:هشت دقيقه بامداد روز چهارم خردادماه، وقوع اين جنايت به پليس شهرستان خميني شهر اطلاع داده شد و ماموران در مدت هفت دقيقه خود را به محل حادثه رساندند.
به گفته وي،، اين جنايت در يكي از باغهاي قديمي اطراف شهرستان خميني شهر اتفاق افتاده است.
سردار كرمي اضافه كرد:در اين واقعه مقارن ساعت 18 روز سوم خردادماه يك خانواده 13 نفره در قالب هفت مرد و شش زن كه دونفر هم از اقليت هاي مذهبي بودند، دراين باغ گرد هم آمدند و در حريم خصوصي خود رفتارهايي مرتكب شدند كه اين رفتارها توجه يك پيرمرد باغبان مستقر در باغ همسايه را به خود جلب كرد.
وي گفت:باغبان مزبور با مشاهده اوضاع مهماني در باغ، با دوستان جوان خود تماس گرفت و آنان را مطلع كرد و پس از آن 12 نفر به باغ پيرمرد آمده و شبانه از ديوار اين باغ به داخل باغ محل جشن و تفريح هجوم بردند.
وي گفت:مهاجمان پس از ورود به باغ،با زنداني كردن مردان حاضر در مراسم، زنان آنها را با خود به مكاني در فاصله يكهزارو 500 متر باغ ياد شده برده و به آنان تجاوز به عنف كردند.
سردار كرمي گفت: اين باغ قديمي ديوار گلي كوتاه و كاملا غيرايمن دارد به همين لحاظ جنايتكاران براحتي توانسته اند از ديوار كوتاه آن وارد حريم باغ شوند.
فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان در پاسخ به اين سوال كه چرا مردان حاضر در مهماني با مشاهده متجاوزان اقدام به عكس العمل و داد و فرياد نكرده اند،گفت:آنان خود مرتكب رفتاري شده بودند كه فكر مي كردند متجاوزان نيز براي برخورد با آنان به اين محل آمده اند لذا در برابر اقدام آنها مرعوب شدند.
وي گفت:تا ظهر روز چهارم خرداد،پنج نفر از متجاوزان را دستگير كرديم و در آستانه دستگيري همه 12 نفر فرد شرور بوديم كه اظهارنظرهاي غيركارشناسي و نيز برانگيخته شدن خشم مردم براي برخورد با متجاوزان،سرنخهاي پليس را بر هم زد و كار ما را براي دستگيري بقيه آنها سخت تر كرد.
وي تاكيد كرد: اكنون چهار تيم پليسي براي دستگيري ديگر متجاوزان و جنايتكاران كه آدرس و محل آنها در دست پليس است با جديت تمام مشغول فعاليت هستند.
فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان با قبول اينكه در مقام اطلاع رساني در باره اين موضوع ضعيف عمل شده است،گفت:خود من فقط ديروز با صدا و سيما دراين زمينه گفت وگو كردم .
شهرستان خميني شهر در 10كيلومتري شمال غرب اصفهان قرار دارد.
544/1042