شعاع ممنوعيت استقرار صنايع به يكصد كيلومتري مركز شهر اصفهان افزايش يابد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور





اصفهان - شركت كنندگان درهمايش علمي، كاربردي شهرنشيني، محيط زيست و سلامت در اصفهان،‌ در بيانيه پاياني خود،پيشنهاد افزايش شعاع محدوده ممنوعيت استقرار صنايع از50 كيلومتري مركز اصفهان به يكصدكيلومتري اين شهر را ارائه كردند.
شعاع ممنوعيت استقرار صنايع به يكصد كيلومتري مركز شهر اصفهان افزايش يابد
به گزارش ايرنا، در بيانيه پاياني اين همايش آمده است: لازمه بهره گيري پايدار از طبيعت، نگرش جامع به سه پايه توسعه اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي است كه با به كارگيري اين نگرش مي توان به توسعه پايدار دست يافت.
فرهنگ سازي و ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه در زمينه حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي،ايجاد شوراي حفاظت محيط زيست و توسعه پايدار براي بررسي طرحهاي توسعه، تاكيد بر اجراي طرح آمايش سرزمين و رعايت اصول آن به عنوان سند بالادستي استان، برخورد قانوني و قاطع با متجاوزين به آب،حريم و بستر رودخانه زاينده رود به عنوان تنها شاهرگ حيات اقتصادي و اجتماعي فلات مركزي از ديگر موارد ذكرشده در اين بيانيه است.
شركت كنندگان درهمايش مزبور دربيانيه خود باتاكيد برضرورت توجه به اقتصادمحيط زيست در سرمايه گذاري دربخش صنعت و لحاظ كردن هزينه هاي زيست محيطي، توسعه حريم ممنوعه استقرار صنايع از شعاع 50 كيلومتري ميدان امام اصفهان به يكصد كيلومتر، اجتناب از هرگونه بارگذاري نامتوازن برمنابع محدود استان بويژه آب،ايجاد صنايع با تكنولوژي بالا و گذر از صنايع آلاينده، عدم توسعه صنايع موجود در منطقه مركزي اصفهان و انتقال تدريجي صنايع آلاينده و فرسوده به مكان مناسب را نيز خواستار شدند.
دفع منابع آلاينده آب، خاك و هوا توسط صنايع و كارگاه هاي توليدي از طريق ايجاد تصفيه خانه براي پساب و نصب فيلتر،فعال سازي و تقويت صندوق ملي حمايت از محيط زيست، حفظ فضاي سبز و زمينهاي كشاورزي منطقه اصفهان مركزي و جلوگيري از تغيير كاربري آنها،توجه ويژه دولت به بخش حمل و نقل عمومي شهري،جبران كمبود آب موردنياز استان از طريق انتقال آب از ساير حوضه هاي آبريز و تامين حق آبه تالاب گاو خوني از ديگر موارد مطرح شده در اين بيانيه است.
آموزش عمومي در زمينه محيط زيست، برنامه ريزي براي استفاده از انرژيهاي پاك ،‌حمايت همه جانبه از نخبگان، انديشمندان و محققين عرصه فناوري هاي نوين و انرژي هاي پاك در سطح استان،‌ تسريع در اجراي طرحهاي بيابانزدايي شرق اصفهان و جلوگيري از پيشروي روزافزون كوير به سمت كلانشهر اصفهان از ديگر درخواستهاي شركت كنندگان در همايش مزبور است.
همايش يكروزه شهرنشيني،محيط زيست و سلامت باشركت كارشناسان محيط زيست، استادان دانشگاه هاي اصفهان،سازمان هاي غيردولتي طرفدار محيط زيست روزسه شنبه در اصفهان برگزار شد.

]