اجاره 960 میلیونی هایپر‌ مارکت به ساخت مصلی‌ اختصاص می‌یابد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا‌: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سالانه 960 میلیون تومان از اجاره بهای هایپر‌ مارکت اصفهان برای تکمیل پروژه مصلی‌ به حساب استانداری اصفهان واریز می‌شود.

به گزارش ایمنا‌، حجت‌الاسلام حسین اژدری‌ با بیان اینکه محل اجاره داده شده برای افتتاح هایپر‌ مارکت اصفهان قسمتی از مصلی‌ بوده و افتتاح این فروشگاه نیز با توجه به درخواست مدیریت ‌مصلی صورت گرفته است، اظهار داشت: بحث اجاره نویسی‌ این فروشگاه بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوده که بر این اساس ماهیانه 80 میلیون تومان اجاره بهای این مکان برای تکمیل پروژه مصلی‌ به حساب استانداری اصفهان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث حجاب در فروشگاه هایپر‌ مارکت در بسیاری از رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا باید به  این نکته توجه کنیم که افرادی که به این فروشگاه وارد می‌شوند از قبل با این وضعیت در خیابان بوده و بعد از آن وارد فروشگاه می‌شود و به این صورت نیست که بانوان هنگام ورود به فروشگاه وضعیت حجاب خود را نا مناسب می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان کم کاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی در راستای عفاف و حجاب را علت اصلی حضور افراد با پوشش نامناسب در اجتماع عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این دو نهاد متولیان اصلی در امر عفاف و حجاب هستند اما کار ویژه ای در این زمینه انجام نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه سرما‌یه‌گذاران این فروشگاه افرادی مذهبی و معتقد به مبانی دینی می‌باشند، خاطرنشان کرد: چنانچه نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بخواهد کاری در زمینه عفاف و حجاب  انجام دهد مورد حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار خواهند گرفت.

اژدری‌ در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است محدودیتی در راستای عدم ورود افراد با پوشش نامناسب در این فروشگاه ایجاد شود، تصریح کرد: این کار ممکن نیست مسئله عفاف و حجاب مسئله‌ای ریشه‌ای است و اگر قرار باشد محدودیتی برای افراد با پوشش نا مناسب ایجاد شود باید این کار در همه دستگاه‌های دولتی نیز تحقق یابد.

وی به عدم استقبال افراد با پوشش مناسب را یکی از دلایل حضور پر رنگ‌تر افراد با پوشش نامناسب در این فروشگاه دانست و بیان داشت: این فروشگاه با توجه به محصولات خوب و قیمت‌های مناسبی که دارد کمتر مورد توجه اقشار مذهبی جامعه قرار گرفته است و به همین صورت محیط برای افراد با پوشش نامناسب بازتر شده است./000