70 عضو سه شركت هرمي در اصفهان دستگير شدند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - رييس پليس آگاهي استان اصفهان، از دستگيري 70 نفر از اعضاء و سرشاخه هاي سه شركت هرمي توسط كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي آگاهي اصفهان خبر داد.
70 عضو سه شركت هرمي در اصفهان دستگير شدند
به گزارش روز دوشنبه مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، سرهنگ 'حسين حسين زاده' افزود: شناسايي شركتهاي هرمي به عنوان اخلالگران در اقتصاد كشور، با عنايت به نامگذاري سال 1390 به نام 'سال جهاد اقتصادي' از سوي رهبر معظم انقلاب، با عزم جدي و جهاد گونه پليس ادامه دارد.
وي افزود: در تداوم برخورد با جرايم اقتصادي و بويژه شركتهاي هرمي، روز گذشته در پي كسب خبري مبني بر فعاليت گسترده سه شركت هرمي در سطح شهر اصفهان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه اي اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: با شناسايي محل فعاليت اين شركتها كه مكاني براي فريب شهروندان و تاراج سرمايه هاي اقتصادي كشور بود، طي سه عمليات همزمان، تعدادي از سرشاخه هاي اصلي و اعضاء آنها دستگير شدند.
اين مقام انتظامي گفت: اين سه شركت با نامهاي 'گاما'،'كوئست'و'مگاهولدينگ ' در زمينه هاي گردشگري و فروش فضاهاي مجازي فعاليت هرمي داشتند.
رييس پليس آگاهي استان افزود: شركت هاي مذكور از طريق عضوگيري و بسط و توسعه زيرشاخه هاي خود تعداد زيادي از شهروندان را با دلخوش كردن به كسب سود واهي اغفال كرده بودند.
وي بيان داشت: در اين عمليات 70 نفر از سرشاخه ها و فعالان اين شركت ها دستگير كه با حكم قضايي 30 نفر از آنها روانه زندان شدند.
سرهنگ حسين زاده افزود: دفاتر اين شركت ها پلمپ و مالكان آن تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند.
وي خطاب به شهروندان، گفت: برابر قانون، فعاليت در قالب شركتهاي هرمي جرم است و محل فعاليت آنان نيز پلمپ و مالكان آن تحت پيگرد قضايي قرار خواهند گرفت، لذا از شهروندان تقاضا مي شود فريب اين شركتها و وعده هاي آنها را نخورند و سرمايه هاي خود را ضايع نكنند.