رييس جمهوري الحاق سازمان بهزيستي به وزارت بهداشت را بررسي مي كند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: الحاق سازمان بهزيستي به مجموعه وزارت بهداشت در هيات دولت مطرح شده و رييس جمهوري اين موضوع را بررسي مي كند.
رييس جمهوري الحاق سازمان بهزيستي به وزارت بهداشت را بررسي مي كند
' مرضيه وحيد دستجردي ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: در گذشته سازمان بهزيستي در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي فعاليت مي كرد كه پس از تشكيل وزارت رفاه، زير پوشش اين وزارتخانه قرار گرفت.
وي با استقبال از قرار گرفتن سازمان بهزيستي در مجموعه وزارت بهداشت، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي علاوه بر حيطه هاي بهداشت و آموزش در بخش درمان نيز بسيار فعال است در حالي كه بهزيستي با داشتن بخش هاي حمايتي و درماني، مي تواند در اين مجموعه بسيار قوي تر فعاليت كند.
دستجردي تصريح كرد، با الحاق سازمان بهزيستي به مجموعه وزارت بهداشت،حمايت هاي مالي، رواني و درماني وسيع تر خواهد شد.
وي درباره قرار گرفتن سازمان بيمه خدمات درماني در مجموعه وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر 58 درصد درآمد اختصاصي بيمارستان ها از طريق بيمه‌ها تامين مي‌شود و كمتر از 50 درصد بودجه اين مراكز درماني را دولت تامين مي‌كند.
وزير بهداشت افزود: با توجه به اينكه بدهي ميلياردي سازمان هاي بيمه اي از جمله بيمه خدمات درماني به بيمارستان هاي دولتي هنوز وجود دارد و قرار بود 60 درصد از بدهي هاي خود را هر چه زودتر پرداخت كنند، تصميم قطعي در خصوص قرار گرفتن سازمان بيمه خدمات درماني در مجموعه وزارت بهداشت وجود ندارد. \