پالایشگاه متهم ردیف اول مرگ 12 هزار اصله درخت

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا:رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: برطبق بررسی های کارشناسی انجام شده در خصوص مرگ ناگهانی 12 هزار اصله درخت در محدوده شهرک بختیاردشت صد درصد پالایشگاه مقصر شناخته شده و باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایمنا، مهندس عباس حاج رسولیها با اعلام این خبر افزود: مرگ درختان در این منطقه به دلیل نشت مواد نفتی از سوی کارشناسان تایید شده و فاجعه بزرگ زیست محیطی در این کلان شهر رخ داده همچنین شهرداری در احقاق حق شهروندان در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

وی تاکید کرد: مقصر  "مرگ ناگهانی درختان کاج و سرو" در محدوده شهرک بختیار دشت در نزدیکی پالایشگاه  بر اساس مستندات علمی مشخص شده لذا، شهرداری ادعای خسارت می کند.

حاج رسولیها مرگ درختان منطقه بختیاردشت را فاجعه بزرگ زیست محیطی دانست و بیان کرد : در محدوده شهرک بختیار دشت حدود 55 هزاراصله  درخت کاج و سرو  وجود دارد لذا لازم است هرچه سریعتر از این تهدید زیست محیطی و وارد شدن خسارت بیشتر به شهر جلوگیری شود.

وی با بیان این که  فضای سبز محدوده پالایشگاه در کاهش  آلاینده های متعدد  نقش بسزایی دارد اذعان داشت : مدیریت شهری  با موضوع مرگ 12 هزار اصله درخت در این منطقه به دلیل نشت نفت برخورد قضایی خواهد کرد همچنین سازمان محیط زیست و مدیریت استان نیز  در این رابطه پیگیری های لازم را انجام مي دهد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان  با تاکید بر اینکه تخلف پالایشگاه اصفهان در این خصوص اثبات شده و این نهاد باید پاسخگوی مردم شهر اصفهان باشد ، اظهار کرد:به طورحتم  طرح توسعه پالایشگاه مشکلات  زیست محیطی بیشتری  ایجاد خواهد کرد لذا  لازم است مسوولان استان و شهر اصفهان برای حفظ و حراست از سلامت این کلان شهر تدابیری را بیاندیشند تا سلامت شهروندان به علت  اجرای این طرح تهدید نشود.

وی  مرگ 12 هزار اصله درخت در محدوده پالایشگاه  را زنگ خطر بزرگی برای منطقه مسکونی بختیار دشت خواند و هشدار داد: پیامدهای ناگوار مرگ درختان سلامت ساکنان این منطقه را نیز تهدید می کند، بنابراین می بایست از طرح توسعه پالایشگاه به جد جلوگیری شود.