میانگین اقامت مسافران داخلی و خارجی در اصفهان 2.5 شب است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر میانگین اقامت مسافران داخلی و خارجی در استان 2.5 شب است و در نظر داریم با ایجاد کمپینگ‏های شادی و تفریحی میزان میانگین اقامت مسافران داخلی و خارجی را تا دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا مولایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طول فعالیت معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی مطالعات مفید و کارسازی در زمینه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی انجام گرفته است، اظهار داشت: به موجب این مطالعات 90 منطقه گردشگری در سطح استان شناسایی و از میان 90 منطقه شناخته شده گردشگری، 15 منطقه موفق به اخذ مصوبه و تخصیص بودجه شده اند.

وی افزود: اصفهان مراکز گردشگری بسیاری دارد که باید از آنها در جذب گردشگر بهره برداری بیشتری شود و از جذب سرمایه گذاران مختلف استفاده شود.

30 هزار فرصت شغلی توسط میراث فرهنگی اصفهان ایجاد می شود

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در بخش‏های مختلف سازمان میراث فرهنگی در سال های گذشته چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: در سال  گذشته سه هزار و 500 فرصت شغلی از سوی سازمان میراث فرهنگی استان ایجاد شده و بر اساس برنامه پنج ساله توسعه باید بیش از 30 هزار فرصت شغلی پایدار توسط سازمان میراث فرهنگی ایجاد شود.

سالانه هزار تخت به مراکز اقامتی اصفهان افزوده می شود

مولایی در ادامه در خصوص ظرفیت تختهای مراکز اقامتی اصفهان یادآور شد: تا دو سال گذشته تنها در سطح استان شش هزار تخت در مراکز اقامتی داشتیم که از سال 89 افزایش سالانه یک هزار تخت اقامتی را در برنامه های خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین اقامت مسافران داخلی و خارجی در استان 2.5 شب است، افزود: در نظر داریم با ایجاد کمپینگ‏های شادی و تفریحی میزان میانگین اقامت مسافران داخلی و خارجی را تا دو برابر افزایش دهیم.

از ظرفیت اقامتگاه های دوم اصفهان استفاده نمی شود

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در خصوص وجود اقامتگاه‏های دوم بیان داشت: این اقامتگاه ها در سرتاسر دنیا به عنوان پتانسیلی مهم در جهت ایجاد مدیریت بحران، ترویج سفرهای کوتاه، اشتغال پایدار و محرومیت‌زدایی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز از ظرفیت اقامتگاه‏های دوم در اصفهان به نحو مطلوب استفاده نشده و این در حالیست دو هزار اقامتگاه دوم در استان وجود دارد.

مولایی در ارتباط با محور گردشگری زاینده رود گفت: این منطقه گردشگری که به تصویب رسیده یکی از مکانهای ارزشمند برای گردشگری به شمار می رود و در تحول صنعت گردشگری استان و کشور تاثیر بسزایی می گذارد.

امانت داری و اخلاق مداری