گروه امنيت پژوهي در دانشگاه اصفهان ايجاد شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - گروه پژوهشي امنيت پژوهي با همكاري دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان و مديريت دانشگاه اصفهان، در اين دانشگاه ايجاد شد.
گروه امنيت پژوهي در دانشگاه اصفهان ايجاد شد
به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني پليس، فرمانده انتظامي استان اصفهان تاسيس گروه امنيت پژوهي در دانشگاه اصفهان را گامي موثر در شناسايي آسيبهاي اجتماعي و برنامه ريزي براي رفع آسيب ها دانست.
سردار'حسن كرمي'در مراسم آغاز به كار اين گروه از تبديل پليس گردشگري اصفهان به نماد امنيت گردشگران جهان از سوي سازمان جهاني يونسكو خبر داد.
وي با بيان اينكه پليس اصفهان به اين موضوع توجه ويژه اي كرده است، گفت: سال گذشته پليس گردشگري در اصفهان راه اندازي شد كه تنها پس از گذشت شش ماه از راه اندازي آن اين پليس به نماد امنيت گردشگران از سوي سازمان يونسكو اعلام شد.
سردار كرمي به ويژگي منحصر به فرد اصفهان اشاره كرد و اظهار داشت: ممتاز بودن اين استان از نظر غناي علمي، فرهنگي و گردشگري، خصوصيات فرهنگي مردم اين خطه در قبل و بعد از انقلاب، حضور گردشگران داخلي و خارجي و برپايي همايش ها و سمينارهاي بين المللي همگي باعث شده تا اصفهان به عنوان الگويي براي جهان مطرح باشد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: نيروي انتظامي براساس چشم انداز 1404 بايد رتبه اول را در بين پليس كشورهاي اسلامي كسب كند كه براي اين منظور نيازمند كمك مراكز و مجامع علمي است.
مدير ارتباط با صنعت دانشگاه اصفهان نيز در اين مراسم ،براي ايجاد پژوهشكده نظم و امنيت در اين دانشگاه اعلام آمادگي كرد.
'امير حسين نوارچيان' افزود: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه اصفهان آمادگي كامل دارد تا از نظر ساختاري و توسعه از دفتر تحقيقات كاربردي پليس استان حمايت كرده و حتي پژوهشكده اي را با عنوان نظم و امنيت تاسيس كند.
وي اظهار داشت: محور توسعه كشور در چشم انداز 1404 بر توسعه دانش محور و دانش بنيان قرار گرفته و تمام دستگاه ها موظف شده اند تا به سمتي بروند كه ايران سرآمد كشورهاي منطقه از نظر توسعه و دانش باشد.
نوارچيان با اشاره به پيشرفتهاي علمي پليس عنوان داشت: نيروي انتظامي طي چند سال اخير از نگاه قهري به سوي نگاه علمي به مسايل اجتماعي رو ي آورده و برهمين اساس سازمان تحقيقات و مطالعات ناجا تاسيس و دفاتر تحقيقاتي نيز در فرماندهي انتظامي استانها راه اندازي شده است.
نوارچيان تصريح كرد:از آنجا كه گروه هاي پژ وهشي تقاضا محور بوده و بر اساس تقاضاي نهادها و ارگانها تشكيل مي شود اين دانشگاه آمادگي دارد تا در آينده پژوهشكده نظم و امنيت را نيز تاسيس كند.