طرح جامع كاهش آلودگي هوا در اصفهان تدوين شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: مدير‌كل سازمان حفاظت از محيط زيست اصفهان گفت: در حال حاضر طرح جامع كاهش آلودگي هوا براي شهرستان‌هايي با جمعيت بيش از 200 هزار نفر در استان اصفهان تدوين شده است.

احمد‌رضا لاهيجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شهرستان كاشان يكي از شهرستان‌هاي پر‌جمعيت استان بوده و داراي جمعيتي بيش از 200 هزار نفر است.
وي به آغاز به كار طرح جامع كاهش آلودگي هوا در شهرستان كاشان اشاره كرد و افزود: در صورتي كه اعتبارات اجراي اين طرح فراهم شود، اين پروژه در شهرستان كاشان آغاز به كار مي‌كند.
مدير‌كل سازمان حفاظت از محيط زيست اصفهان با اشاره به ميزان اعتبار اجراي اين طرح تصريح كرد: در حال حاضر ميزان اعتبار مورد‌ نياز براي اجراي اين طرح پيش‌بيني نشده و مسئولان بايد پس از جمع‌آوري اطلاعاتي مانند جمعيت، وسعت و مساحت شهرستان‌ها، اعتبار مورد نظر را تعيين كنند.
وي به حداقل اعتبار مورد‌نياز براي اجراي اين طرح اشاره كرد و ادامه داد: حداقل اعتبار مورد‌ نياز براي اجراي اين طرح در شهرستان‌هاي استان 50 ميليون تومان است.
لاهيجان‌زاده تاكيد كرد: اجراي اين طرح در راستاي كاهش آلودگي هوا در شهرستان‌هاي پر‌جمعيت استان در طرح جامع كاهش آلودگي هوا پيش‌بيني شده است.
وي به آثار اجراي اين طرح اشاره كرد و اضافه كرد: با اجراي اين طرح بسياري از مشكلات شهرستان‌هاي استان در راستاي آلودگي هوا كاهش يافته و آلودگي هوا به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابد.
مدير‌كل سازمان حفاظت از محيط زيست اصفهان با اشاره به يكي از اهداف مهم اجراي اين طرح گفت: اجراي اين طرح يكي از اقدامات موثر و جدي اين سازمان در راستاي كاهش آلودگي هواي شهرستان‌ها بوده و تاثيرات قابل توجهي در استان دارد.