مستأجران اوقاف اجاره‌بهاي موقوفه‌ها را بپردازند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: مستأجران و افرادي كه زمين‌هاي موقوفه را در دست دارند، بايد در راستاي حلال كردن در‌آمد خود حق موقوفه‌ها را بپردازند.

حسين اژدري امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعداد رقبه‌هاي موجود در استان اظهار داشت: در استان اصفهان 40 هزار رقبه وجود دارد و ميزان زياد رقبه‌ها به روز‌رساني اجاره‌ها را در اداره اوقاف با مشكل مواجه كرده است.
وي به محدوديت اين اداره در به روز‌رساني اجاره‌ها اشاره كرد و ادامه داد: اداره اوقاف در به روز‌رساني اجاره‌ها با تعداد زياد رقبه‌هاي موجود در استان توان محدودي دارد.
مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اداره اوقاف در راستاي به روز‌رساني اجاره‌ها بيان داشت: در سال جاري بايد افرادي كه رابطه استيجاري آنها با اداره اوقاف منقضي شده است، اجاره‌هاي خود را به روز كنند.
وي با اشاره به تعداد افرادي كه با اداره اوقاف رابطه استيجاري ندارند، افزود: در حال حاضر 25 هزار نفر در استان اصفهان با اداره اوقاف رابطه استيجاري ندارند و بدون هيچ رابطه استيجاري از زمين‌هاي موقوفه استفاده مي‌كنند.
اژدري به تعامل اين اداره با مردم اشاره كرد و افزود: اداره اوقاف تعامل‌هاي خوبي با مردم برقرار كرده و بهترين اداره كه مردم مي‌توانند با آن رابطه استيجاري برقرار كنند، اوقاف است.
وي با اشاره به در‌آمد مستأجران اوقاف ادامه داد: مستأجران و افرادي كه زمين‌هاي موقوفه را در دست دارند، بايد با پرداخت حق موقوفه‌ها در زمينه‌هاي مشخص شده در‌آمد خود را حلال كنند.
مدير‌كل اداره اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به ضرورت انجام اقدامات در راستاي به روز‌رساني اجاره‌ها تاكيد كرد: مسئولان و متوليان اداره اوقاف بايد با برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات لازم در راستاي به‌روز‌رساني اجاره‌ها تلاش كنند.
وي با اشاره به سال جهاد اقتصادي گفت: اداره اوقاف با انجام اقدامات لازم در راستاي به روز‌رساني اجاره‌ها قدم‌هاي مهم و موثري در سال جهاد اقتصادي و حركت به سوي جهاد اقتصادي بر‌مي‌دارد.