مشكل احداث ترمينال غرب اصفهان برطرف مي‌شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: معاون عمراني استاندار اصفهان گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده، سازمان جهاد كشاورزي در نظر دارد با واگذاري چند هكتار زمين در نجف آباد مشكل معوض زمين‌هاي ترمينال غرب اصفهان را برطرف كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سيد جمال‌الدين صمصام‌شريعت صبح امروز در جمع مسئولان استانداري اصفهان در ارتباط با عمليات اجرايي ترمينال غرب اصفهان اظهار داشت: احداث اين ترمينال كه از مطالبات مردم در غرب اصفهان محسوب مي‌شود از مصوبات سفر رئيس جمهور است.
وي افزود: به دنبال اين مصوبه مطالعات جانمايي اين ترمينال انجام شده و در نهايت احداث آن در سه راهي خميني‌شهر به تصويب رسيد.
معاون عمراني استاندار اصفهان اضافه كرد: البته به دليل اينكه اين منطقه در اختيار مالكان شخصي است، به منظور در اختيار گرفتن اراضي در اين منطقه بايد معوض آن به مالكان داده شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه اين طرح در حريم شهر اصفهان نيست، سازمان حمل و نقل شهرداري اصفهان عمليات اجرايي آن را قبول نكرده است.
صمصام‌شريعت با اشاره به اينكه با پيگيري‌هاي انجام شده سازمان جهاد كشاورزي در نظر دارد با واگذاري چند هكتار زمين در نجف آباد به بخش خصوصي مشكل معوض زمين‌هاي ترمينال غرب اصفهان را برطرف كند، بيان داشت: ميزان بودجه لازم براي احداث ترمينال غرب اصفهان، 20 ميليارد تومان برآورد شده است.
وي در خصوص طرح توسعه فولاد مباركه بيان داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه ميزان توليد فولاد بايد از 7 ميليون تن در سال به 11 ميليون تن افزايش يابد لذا براي اجراي طرح توسعه فولادمباركه، تكميل چرخه توليد فولاد در بخش نورد سرد پيش‌بيني شده است.
معاون عمراني استاندار اصفهان ادامه داد: طرح توسعه فولادمباركه به عنوان يك صنعت پاك و بدون آلاينده در كارگروه زيربنايي استان به تصويب رسيده اما نيازمند تائيديه سازمان محيط زيست است.
وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح آلودگي ناشي از حمل مجدد محصولات مجتمع فولادمباركه براي تكميل كاهش مي‌يابد.
صمصام‌شريعت همچنين در ارتباط با خدمات ارائه شده به دارندگان مسكن مهر كه واحدهاي آنها در روزهاي گذشته به بهره‌برداري رسيد، گفت: احداث مراكز آموزشي و ورزشي و نيز ايجاد خانه‌هاي بهداشت براي اين مناطق در نظر گرفته شده است و ارگان‌هاي مربوطه بايد با همكاري سازمان مسكن و شهرسازي زمين‌هاي در نظر گرفته شده را تحويل و نسبت به ساخت آن اقدام كنند.
وي تصريح كرد: البته براي احداث اين خدمات رفاهي و آموزشي دستگاه‌هاي متولي مي‌توانند از بخش خصوصي استفاده كنند.