دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با آیات عظام

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

رییس مجلس شورای اسلامی امروز با برخی از مراجع و علما در قم دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر لاریجانی در دیدار با آیت الله سبحانی با تجلیل از فعالیت علمی و تحقیقاتی موسسه امام صادق (ع) گفت : تعلیم علوم اسلامی به ویژه علم کلام به دانش پژوهان و طلاب از اقدام موثر این موسسه در نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) است .

او با اشاره به چاپ کتب متعدد در زمینه علوم اسلامی از سوی این موسسه افزود : موسسه امام صادق (ع) در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال در تهران حضور درخشانی داشت و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت .

آیت الله سبحانی هم در این دیدار بر ضرورت اسلامی شدن علوم اسلامی تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس از بخش های مختلف موسسه امام صادق (ع) بازدید کرد .

دکتر لاریجانی همچنین با آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم هم دیدار و گفتگو کرد .

آیت الله مصباح یزدی در این دیدار روند فعالیت این موسسه را در بخش های مختلف و تربیت دانش آموختگان علوم اسلامی تشریح کرد .

آقای لاریجانی در این دیدار باتصریح اینکه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم تحول فکری جدیدی را در حوزه ایجاد کرده است از خدمات مسئولان این موسسه در نشر و گسترش علوم اسلامی قدردانی کرد .

رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید نیز دیدار و گفتگو کرد.

آقای لاریجانی در دیدار خود با آیت الله صلواتی از اساتید حوزه علمیه قم گفت : معتقدیم ماندگاری تفکر اصیل اسلامی به حفظ استقلال حوزه های علمیه بستگی دارد .

آیت الله صلواتی هم در این دیدار با اشاره به نقش حوزه های علمیه در گسترش علوم و معارف اسلامی و نقش علمای گذشته در حفظ و انتقال این علوم به طلاب اظهار داشت : جوانان مستعد حوزه های علمیه می توانند در انتقال مفاهیم ناب اسلامی و شیعی نقش موثری ایفا کنند .