رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هشدار داد؛ جوانان بیشترین مراجعه کنندگان به بخش مراقبت های ویژه

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان هشدار داد؛

جوانان بيشترين مراجعه كنندگان به بخش مراقبت‌هاي ويژه

 رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: در گذشته تنها افراد سالخورده در بخش مراقب‌هاي ويژه بستري مي‌شدند، در حالي كه امروز بيشتر افراد ميانسال و جوان بيماران اين بخش هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، شاهين شيراني در نخستين كنگره بين‌المللي انجمن متخصصان بيهوشي قلب ايران اظهار داشت: در گذشته دريچه ناشي از تب رماتيسمي به علت وجود نداشتن داروهايي مثل پنادور و پني‌سيلين افزايش داشت، اما امروزه در مقايسه با 20 تا 30 سال قبل بسيار كاهش يافته است.

وي بيان داشت: بيماري قلبي دريچه ناشي از تب رماتيسمي در حالي امروزه كاهش يافته كه در حال حاضر درگيري پزشكان و جراحان قلب با بيماري‌هاي عروق كرونر و مادرزادي قلبي است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به اينكه كنترل بيماري‌هاي قلبي و عروقي تنها با تغيير شيوه و سبك زندگي امكان‌پذير است، تصريح كرد: در چند سال اخير تحولات زيادي در عرصه بيماري‌هاي قلبي و عروقي مشاهده شده است.

وي با بيان اينكه رشته بيهوشي پر استرس‌ترين رشته پزشكي است ،ادامه داد: رشته بيهوشي در طول زمان مظلوم واقع شده است.

شيراني از راه‌اندازي كلينك‌هاي قبل از عمل در برخي از بيمارستان‌هاي استان اصفهان خبر داد و افزود: يك متخصص بيهوشي قبل از عمل جراحي هم مسئول بيمار است.

وي با اشاره به اينكه بزرگ‌ترين مركز جراحي بيهوشي ايران سال آينده در استان اصفهان راه‌اندازي مي‌شود، اضافه كرد: آي.سي.يو جراحي قلب را بايد در بيمارستان‌هاي مربوطه افزايش داد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان ادامه داد: در حال حاضر برنامه راهبردي گروه بيهوشي كشور به دانشگاه علوم پزشكي اصفهان محول شده است.

وي گفت: در حال حاضر بار بيماري‌ها نسبت به 40 تا 50 سال قبل تغيير كرده است و اگر چه در گذشته بيماري‌هاي واگيردار در راس بيماري‌ها قرار داشتند امروزه بيماري‌هاي غير واگير و در راس آنها بيماري‌‌هاي قلبي و عروقي قرار دارد.

شيراني با اشاره به وجود رشته فلوشيپ مغز و اعصاب، فلوشيب آي.سي.يو بيهوشي و جراحي اطفال در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از راه‌اندازي فلوشيب جراحي قلب در سال آينده خبر داد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: سيستم قلبي فعلي دنيا بر پايه ارتباط متخصصان قلب و عروق، جراحي قلب و متخصصان بيهوشي بنا شده است و با كار تيم وركي و ايجاد مثلث همكاري بين آنها مي‌توان هزينه‌هاي درمان را بسيار كاهش داد.