سينماي جوان اصفهان، جايي براي پيرمردها

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

سال قبل همزمان با شايع شدن اخباري مبني بر حضور تازه واردي در سينماي جوان اصفهان در سمت مدير، ديدگاه‏هاي بسياري در خفا و آشکار بيان شد؛ تا جايي که مخالفان سعي در نشان دادن عدم بي کفايي جمشيديان داشتند که با آمدن وي، فعاليت سينماي جوان اصفهان از اين پس جناحي مي‏شود.
معارفه مدير جديد در تالار فرشچيان انجام شد؛ جايي که رونق از آن با خداحافظي جشنواره تئاتر کودک از اصفهان رخت بربسته بود و با آمدن اعضاي سينماي جوان، سرانجام سکوت از فضاي آن محو شد؛ همان‏هايي که بسياري با پيش داوري‏هايشان به بي تجربگي محکوم مي‏کردند.
اعضاي سينماي جوان با فعاليت‏هاي خود، روح تازه‏اي را در هزار توهاي آهني تالار فرشچيان دميدند و با برنامه‏هاي منظم و دقيق، اهداف از پيش تعيين شده را دنبال مي‏کردند؛ به گونه‏اي که طي مدت کوتاهي عملکرد اين تيم، تالار به پاتوق فرهنگي و هنري خوبي در شهر گنبدهاي فيروزه‏اي تبديل شد.
اتفاقا در همين ايام بود که ديگر متولي فرهنگي و هنري اين شهر، حوزه هنري ميزبان مهمانان بسياري بود و کارگاه‏ها و کلاس‏هاي سينماي جوان و مهمانان فيلمساز و جوان، جذابيت خاصي براي علاقه‏مندان اين عرصه ايجاد کرده بود.
اين روال پر رونق ادامه داشت و دوستداران فرهنگ و هنرکم کم داغ جشنواره‏هاي رفته سينمايي و تئاتري را فراموش مي‏کردند که دست‏هاي پرتوان مديريتي بر آن شدند تا چرخ‏هايي که خوب مي‏چرخيد را متوقف سازند و مدير کارآمد نوآمده را از اين کرسي کنار بگذارند.
حال چند ماه از آن اتفاق مي‏گذرد و شعار سينماي جواني‏ها، اصرار بي امان بر توليد است؛ توليدي که هنوز کسي چيزي به چشم نديده و قرار است انجام بشود.
سکوت بي سابقه روابط عمومي در اين انجمن که مي‏توانست بخشي از ضعف‏ها را جبران کند، مزيد بر علت شده تا روح سرد آهن و فولاد دوباره در حاشيه زاينده رود حاکم شود و سينماي جوان اصفهان به دوراني بازگشت کند که سينماي جوان اصفهان، جايي براي پيرمردها بود.
اين روزها موافقان و مخالفان مديرقبل فقط با افسوس به گذشته نگاه مي‏کنند و روزهايي که سينماي جوان دفتر اصفهان، تالار فرشچيان را جوان کرده بود را فقط مرور مي‏کنند تا شايد برنامه هاي سال جديد سينماي جوان اعلام شود.

تهيه و تنطيم: محمد بندرعباسي