الو فرصت / 43

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است.

انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

میدان آزادی به طرف استادیوم روکش¬ها نشست کرده لطفاً اینجا را درست کنند.
یک شهروند دلسوز

چرا کارگران شهرداری کوچه¬های خیابان صدوقی را تمیز نمی¬کنند؟ می¬گویند کارگران منطقه 2 و 4 یکی شده و تعداد کارگران هم کم شده.
احمدی

ما برای مدرسه دخترم 200 هزار تومان داده¬ایم و حالا زنگ زده¬اند که بیایید رضایتنامه بنویسید برای این پول. (به جای اینکه پول را پس بدهند می¬گویند بیایید رضایتنامه بنویسید. در حاليكه ما فرهنگی هستیم و برای فرهنگیان هم ثبت نام رایگان است.)
یک شهروند

آیا می¬دانید که یک اثر دیگر هم به آثار باستانی خمینی¬شهر اضافه شده؟! مسکن مهر.
شمس

تیتر بزنید که یا به اصفهان وصل شویم و یا به نجف آباد. از بد و بدتر باید یکی را انتخاب کرد.
ریاحی


ما مستأجریم. سه سال پیش وقتی که می¬خواستیم آپارتمان¬های ارغوان را بخریم 24-23 میلیون بود. 5-4 میلیون طلای همسرم را فروختم. (برای مسکن مهر) حالا می¬گویند 17 میلیون بیاورید. اگر 17 میلیون داشتیم که نمی¬آمدیم مسکن مهر اسم بنویسیم.
مجیری

از آقای سالمی امام جمعه و آقای اصغری رئیس امور مساجد و آقای امامی رئیس اوقاف تشکر می¬کنیم که پس از 23 سال یکی از مشکلات محله وازیچه در رابطه با یک زمین را حل کردند.
یک شهروند از وازیچه

چرا روی در و دیوارهای شهر می¬نویسند: لعنت بر پدر و مادر کسی که اینجا آشغال بریزد؟ ما پست¬ترین آدم¬ها را لعن می¬کنیم و این خیلی زشت است که این جمله را روی دیوار بنویسند.
یک شهروند

چرا همه ساله قبوض و فیشهای عوارض نوسازی شهرداری علی¬الحساب می¬آید. این ضربه به اعتماد مردم می¬زند. چرا هیچ وقت شفاف بیان نمی¬شود مگر عوارض نوسازی قانون ندارد؟
محمدی

چرا کارمندان شهرداری صبح اول وقت حال حرف زدن را ندارند؟ اصلاً جواب سلام مردم را نمی¬دهند. من برای پرداخت عوارض رفتم ولی پشیمان شدم و برگشتم هر وقت غضبم فروکش کرد می¬روم!
پیمانی

یک غیرانتفاعی ابتدایی به خانه ما چسبیده که خیلی سر و صدا دارد بعضی اوقات تا ساعت 7 شب هم کلاس دارند اینجا یک خانه بود که مدرسه شده.
شمس

من عضو انجمن NA هستم.(ترک اعتیاد) حدود 5 سال است که با این انجمن آشنا هستم. آنجا از هر مذهبی شرکت می¬کنند. این انجمن یک هدف دارد و آن هم ترک اعتیاد است و در این انجمن هیچ گونه حاشیه¬ای مثل حرف¬های سیاسی و مذهبی و ... نیست.
محمدرضا.ر

چرا از مشکلات محله آدریان چیزی نمی نویسید؟ فقط محرم که می شود آدریان در خمینی شهر به وجود می آید و همه آدریان کافر می شود. چرا مسؤولان که می آیند فقط در دو سه تا مسجد خاص می برندشان؟
رضایی

لطفاً روشنایی شبهای پارک 700 دستگاه رو به روی مسجد النبی را درست کنند. نیمکت بگذارند. یعنی اینجا پارک است ولی امکانات ندارد!
نوربخش

یک سال است در نوبت وام مسکن مانده ام. متأسفانه به علت نزدیک شدن به پایان سال می گویند بعد از عید می دهند. می خواستم بپرسم کسی نیست که پاسخگو باشد؟ مگر سال نو و عید جزو رویدادهای غیر مترقبه است و نمی شود پیش بینی کرد؟ در ضمن خواهش می کنیم روزنامه شوید. دو هفته خیلی طولانی است.
یک شهروند

ما در آپارتمان های زیتون زندگی می کنیم. در اینجا پول آسفالت و حصار را از مردم گرفته اند ولی نه آسفالت و نه حصار کشی دارد. اینجا امنیت نیست. شهرداری هم به نامه رسمی مردم محل پاسخ نگفته است. حتی با هزینه شخصی هم شهرداری اجازه نمی دهد. برای بازیافت و زباله هم هیچ مأموری نیست و مجبوریم خودمان تمیز کنیم. برای فضای سبز هم خودمان پول دادیم و درخت کاشتیم.
یک خانم

از سید اشرف به طرف گاردر خیلی تصادف می شود چرا به اینجا رسیدگی نمی کنید؟ اصلاً چرا به گاردر رسیدگی نمی شود؟
علی صالحی

من چندین مرتبه تماس گرفته ام. یک سؤال از شهردار مطرح کردیم که جواب آن را نزدید. حداقل خود سؤال مرا چاپ کنید. سؤال من این است: در حالی که در شهرهای دیگر 60 درصد زمین اجازه ساخت می دهند، در خمینی شهر که مشکل زمین دارد تنها 50 درصد مجوز ساخت می دهند؟ مردم ما هم به خاطر یکسان شدن عموماً 60 درصد را می سازند و شهرداری جریمه اش را می گیرد.
یک شهروند

الان شاهین شهر تقاطع غیر همسطح ساخته و بیش از 3 میلیارد  تومان بابتش هزینه کرده است ولی شهر ما هنوز اندر خم یک کوچه است. اینکه آقای میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در مسجد ملاحیدر گفتند یک سال قمه نزنید تا ببینید چطور بودجه وارد این شهر می شود به نظر من حرف درستی نیست. خمینی شهر آن قدر مفاخر و شهید دارد که قمه زنی در آن چیزی نیست. به نظر من مشکل از جای دیگری است.
کوچکی

از مسؤولان شهرداری دو سؤال دارم. اول اینکه علت خشکیدن درختان در سطح معابر چیست؟ علتش خشکسالی است یا آفت؟ سؤال دوم اینکه با توجه به اینکه خمینی شهر جزو شهرهای کم بارش است چرا در سطح خیابان نهال شمشاد که آب زیادی می خواهد را کاشته اند؟ چرا از انواع دیگر درختان و نهالها استفاده نمی کنند؟
نصیری

در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان من درخواستی نوشتم در پاسخ به درخواست من 10 میلیون وام برای من نوشتند که از صندوق مهر امام رضا(ع) شهرستان بگیرم. صندوق مهر امام رضا(ع) تنها 5 میلیون مرحله اول آن را داد در مرحله دوم بقیه آن را نمی خواهد بدهد. لطفاً رسیدگی کنید.
عسگری

آقایان حدادعادل و حجت الاسلام میر تاج الدینی به خمینی شهر آمدند. سؤال من این است که پس از این همه بازدید و جلسه آنها چه امکاناتی و چه بودجه ای به شهر دادند؟

من یک پیک موتوری هستم که به خمینی شهر آمده ام. چون موبایل ندارم مجبورم از تلفن کارتی استفاده کنم. متأسفانه یک تلفن درست و درمان در خمینی شهر پیدا نمی شود. 2هزار تومان به من مزد داده اند، 4 هزار تومان پول تلفن داده ام!
شریعتی