الو فرصت / 48

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است. انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

بابت وصل شدن آب کانال اصغر آباد تشکر می کنم. دست هر کس که پیگیر بوده درد نکند! امیدوارم که این آب تا برج 5 و 6 جاری باشد. بنویسید تا بدانند کار خوب را مردم تشکر می کنند و کار ناشایست را انتقاد می کنند.

حاج هاشمی

 

شوهر من کارگر اداره آب است و مسؤول قطع و وصل و حوادث آب، بعضی از مردم قبض آبشان را به موقع پرداخت نمی کنند. از وقتی هم که طبق قانون اجازه ندارند به دلیل پرداخت نکردن قبض آب خانه ای را قطع کنند وضع بدتر شده است. گاهی شوهر من مجبور است با موتور خودش و با بنزین خودش تا سید محمد و حتی کارخانه قند و این مسیرهای طولانی را طی کند تا اخطاریه ببرد. اما گوش خیلی ها بدهکار نیست و بدی اش اینجاست که به شوهر من و همکارانش پورسانتی حقوق می دهند؛ یعنی به ازای هر قبضی که پرداخت می شود. گاهی تا 11-10 بار مجبور است اخطاریه ببرد.

خانمی از خیابان امیرکبیر

 

توی محله اندآن زباله ها را ساعت 7 صبح می برند. بعضی ها دیرتر می گذارند مثلاً ساعت 8 و کلاغ ها و گربه ها می افتند به جان آشغال ها و کوچه را پر می کنند. 7 صبح خیلی زود است اگر بخواهی از شب قبل بگذاری که باز هم خوراک حیوانات می شود همان آشغال ها را شب می بردند خیلی بهتر بود. آخر کوچه های محله ما هم تا خیابان خیلی فاصله دارد. نمی شود برویم بگذاریم توی سطل های بزرگ کنار خیابان. اگر مشکل بافت فرسوده است و پارک ماشین ها توی کوچه ها، که همان 7 صبح هم که می آیند با همین مشکل مواجه می شوند. چون مردم ساعت 7 صبح هنوز از خانه بیرون نرفته اند. این مشکل بزرگی برای ساکنین این محله است لطفاً شهرداری توجه کند.

یک شهروند از اندآن

 

خوزان محله فتح آباد نزدیک مدرسه شهید جلایی دو واحد گاوداری است که برای همسایه ها از نظر بهداشتی ایجاد مزاحمت کرده است. بچه من بخاطر همین مریض شده است. بوی این گاوداری تمامی محل را برداشته و اکثر همسایه ها هم از این محل رفته اند و خانه هایشان را به افغانی ها اجاره داده اند. به شهرداری زنگ زده ام می گویند زنگ بزن شبکه بهداشت، شبکه بهداشت می گوید زنگ بزن جهاد کشاورزی، جهاد کشاورزی می گوید حضوراً بیایید. من نمي توان حضوري بروم چرا رسيدگي نمي كنند؟ يك بازرس بفرستند ببيند ديگر بوي گاوداري كه قابل كتمان نيست.

یک مادر

 

جوی گاردر لبه ندارد. برای همین مرتب ماشینها داخل آن گیر می کنند. همین امسال خود من 6-5 مورد دیده ام لطفاً رسیدگی کنند.

یک شهروند