الو فرصت شماره 39

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است.

انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

 

از خونگیری در روز عاشورا خیلی ناراضی هستیم. فقط تعداد محدودی میتوانستند خون بدهند حدود 150 نفر و اگر بیشتر از این تعداد کسی میخواست خون بدهد بیرونش میکردند.
علیشاهی

پیش دانشگاهی هنر امسال فقط برای طراحی دوخت، نقاشی و گرافیک کلاس گذاشته است. ما 23 نفر رشته معماری بودیم وقتی به اصفهان رفتیم گفتند ما فقط از 12 منطقه اصفهان نام نویسی میکنیم و شما در محدوده نیستید. از بین ما فقط 5 نفر دانشگاه قبول شدند و بقیه بیکارند! (اگر پیش دانشگاهی بخوانیم موقع کنکور میتوانیم کارشناسی قبول شویم نه کاردانی)
خانم شاهین

من یک جانباز هستم و ورزشکار. سالن انقلاب که متعلق است به هیأت جانبازان و معلولین است متأسفانه تنها یک سالن بدون امکانات است. برای هندبال جانبازان که روی زمین مینشینند، کف سالن سرد است و کفپوش بسیار نامناسب. متأسفانه توالتهای سالن هم پشت به قبله ساخته شده است. مگر مهندسان و بنایان این سالن غیرمسلمان بودهاند؟
یک شهروند

به خاطر دوربینهای مدار بسته که کار گذاشتهاند ممنونیم. روشنایی میادین بسیار کم است. اگر امکان دارد مثل میدان نماز یک نور افکن نصب کنند تا هم روشن شود و هم کارایی دوربین بالا رود.
رضایی

راجع به مغازهها اگر از اول که میخواهند بسازند و پروانه بگیرند معلوم شود برای چه شغلی است بهتر است. چون خیلی جاها مغازهها را میسازند و در آن مشاغلی میگذارند که باعث اذیت مردم میشود، مثل ماهی فروشها که همه پیادهرو را با آب ماهی و یخ یکی میکنند. دیگر اینکه در مورد بازیافت وقتی زنگ میزنیم، میگویند این تلفنها مال بازیافت نیست تازه ما اصلاً این بازیافت را در محل ندیدهایم. (منطقه 1)
مؤمنی

تقاطع جوی گاردر به شریعتی را اداره راهنمایی و رانندگی چراغ راهنما بگذارد چون اکثراً شلوغ است و خیلی آشفته است. مگر باید همیشه گفته شود. نشریه شما امید بسیار زیادی را در خمینی شهر زنده کرده است.
نوربخش

شهرداری آمده و جویهای شریعتی را ریخته بالا و بعد ول کردند. حالا دوباره برگ و شن ریخته و روز از نو روزی از نو. در ضمن ویژه نامهتان خیلی خوب بود اگر smsی داستانی و یا سخنانی از شریعتی و مطهری هم داشت خوب بود.


حوالی پارک بهشت منظریه از چهارراه منتهی به خیابان شهید صدوقی تا فلکه بعد از پمپ بنزین منظریه این خیابان اصلاً روشنایی ندارد. جمعه شب ساعت 5:30 عصر که من از این خیابان گذشتم با اینکه چهار دنگ حواسم جمع بود ولی وقتی روی ترمز زدم و توی سر فرمان زدم که فهمیدم جلویم فلکه است. خلاصه خدا خیلی رحم کرد.
کرامت باقری هرستانی کارمند دانشگاه آزاد خمینی شهر

حدود 2 ماه قبل یک انتقاد بنده کرده بودم در مورد اتوبوسهای داخل شهری که چرا اینها را گازسوز نمیکنند که با حجم ترافیک خمینیشهر و مشکل کم عرض بودن خیابانها این قدر در هر ترمز یک اتوبوس، دودهای غلیظ گازوئیل وارد فضا نشود و برای کسانی که مشکل تنفسی و ریوی دارند بیشتر با توجه به آلودگیهای هوا حاد نگردد. لذا از مسؤولان محترم تقاضامندیم در این زمینه رسیدگی لازم را بفرمایند.
نقدعلی

چرا برای خیابان شهدای خوزان هیچ کاری نمیکنند؟ کنار این خیابان یک زمین بایری هست که محل جمع شدن زباله است. لطفاً به اینجا رسیدگی کنید.
محمدی

در رابطه با یارانهها میخواستم صحبت کنم. من یک کشاورزم که 35 سال سن و لیسانس کشاورزی دارم. چون شغل پدرم کشاورزی بوده من هم همان را ادامه دادم و افتخار هم میکنم. الان برقی که به ما میدهند به قیمت صنعتی و تجاری است از طرفی سم 10 تومان را باید 40 تومان بخریم. کود شیمیایی قبلاً 2300 تومان بوده و حالا حداقل 7000 تومان است. ببینید راننده تاکسیها اعتصاب کردند و سپس به آنها گفتند که 20 درصد تعرفهشان اصلاح شده. قیمت گندم کم شده است. ما برای این گندم خیلی زحمت میکشیم این بود حمایتشان از ما؟! قشر مستضعف نابود میشود. یک جریب گندم اگر خوب گندم بدهد 700 کیلو است. یک تراکتور باید شخم بزند، کود میخواهد، هر 7 روز یک بار 2 ساعت آبیاری میخواهد، ما مجبوریم زمینهای کشاورزی را تکه تکه کنیم و بفروشیم و پولش را بخوریم. ما را بیمه نمیکنند. کسی با برداشتن یارانهها مخالف نیست ولی باید زیرساختهایش آماده شود.
عموشاهی

شنیدهام که افراد را بعد  از ترک اعتیاد به انجمنهایی میبرند که ائمه را قبول ندارند، یک استادی دارند که تبلیغ کوروش و اهورا را میکند!
یک شهروند

پیشنهاد میکنم شهرداری جهت کاهش ترافیک و جلوگیری از پارک دوبل، زمینهای بایری که اطراف خیابانها وجود دارد را با هماهنگی با صاحبانشان به پارکینگ صلواتی تبدیل کند. همانند کاری که با زمین بایری که در خیابان شریعتی شمالی و امام شمالی وجود دارد انجام دادند.
دباغی

در مورد باغ فردوس اطلاع رسانی کنید. گورستانهای داخل شهر آلودگی محیط زیستی ایجاد میکنند. مردم باید تمایل پیدا کنند اموات خود را در باغ فردوس به خاک بسپارند. من خودم وصیت کردهام مرا در باغ فردوس دفن کنند و همچنین مقبره هم بسازند.
دباغی

لطفاً در مورد وضعیت نظافت کوچه ها در ایام محرم گزارش تهیه کنید. متأسفانه عموماً ظروف یک بار مصرف در کوچه بازار رها شده و فضای شهر را نازیبا کرد. در مورد وضعیت موتورسیکلتها هم بگویم که چرا راهنمایی رانندگی بر آنها نظارت نمیکند؟ برخی از آنها با جان مردم بازی میکنند.
حسن جعفری

در خیابان 17 شهریور کوچه ماهان یک محوطه باغی است که چند افغانی در آن باغ پلاستیک ذوب میکنند که تبعات زیستی فراوانی به همراه دارد.
یک شهروند

من یک خودرو دارم که ظرفیت گازش 11 کیلوست. قبل از هدفمند کردن یارانهها، هر وقت گاز میزدم نهایتاً 9 کیلو گاز میزد و 11 کیلو نمیشد. حتی در نیمههای شب که اوج خلوتی است هرگز به 10 کیلو هم نمیرسید ولی الان که گاز گران شده 11 کیلو که هیچ 12 کیلو هم میزند برای من سؤال شده قبلاً چه کار میکردند که گاز فشار نداشت؟ لطفاً مسؤولان مربوطه پاسخ بدهند.
محمود حاج حیدری

مدرسه مهر آیین با داورپناه جابجا شده. اول سال به ما گفتند باید 100 هزار تومان بیاوری و وقتی که من گفتم که نمیتوانم گفتند که پس هر چه میتوانی بیاور. حالا که نزدیک امتحانات است میگویند هر دانش آموز باید 150 هزار تومان هزینه بدهد وگرنه کارت ورود به جلسه بهشان نمی دهیم. مگر آقای صرامی نگفته که گرو کشیدن کارت و کارنامه برای گرفتن پول غیر قانونی است؟
مادر یک دانش آموز