الو فرصت / 49

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است. انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

محله ای در اطراف سد زاینده رود هست که آب فاضلابش به رودخانه می ریزد. در 24 ساعت حدود 3 اینچ آب آلوده وارد رودخانه می شود که برای خمینی شهر هم مضر است.

در خیابان بهشت شهرداری جهت احداث پل، سه درخت تنومند را از ریشه قطع کرد در صورت که می توانست چند متر بالاتر این پل را احداث کند. چرا فضای سبز شهرمان را که بسیار هم کم است با این طرح های غیر کارشناسی از بین می برند.

قبض فاضلاب برایم آمده، نیم ساعت توی صف بانک ملی ایستاده ام. نوبتم که شده می گوید روی قبضت را نگاه کن نوشته بانک ملت باید بروی آنجا بریزی به حساب، رفته ام توی صف بانک ملت نوبتم که شده می گوید چون شماره بانک را ننوشته من تحویل نمی گیرم، رفته ام اداره آب گفته ببر پست بانک تحویل بده، رفته ام پست بانک روبروی پمپ بنزین تعطیل است و امروز کلی علاف شده ام برای پرداخت قبض.

چرا نیروی انتظامی بعضی مواقع این قدر ضعیف عمل می کند و به بعضی از مسائلی که چندان اهمیت ندارد بی خود گیر می دهد مثلاً یک دعوايی اتفاق افتاده بود و قمه و قداره کشی، به 110 خبر دادیم فقط آمد و یک آژیر کشید و رفت و آن وقت از آن طرف جلوی یک ماشین را می گیرد که چرا آهنگ پخش کردی؟

می خواسته اند توی کوچه ما (کوچه شهید بهشتی مابین شهرداری مرکزی و شهرداری منطقه 4) دکل همراه اول نصب کنند. خانم ها آمده اند و اجازه نداده اند، خلاصه نیروی انتظامی وارد عمل شده و به ما می گوید شما را به جرم اغتشاش می گیریم، چرا رفتارشان با مردم اینگونه است؟ اگر سرباز باشد اشکال ندارد رفتار درجه دارها درست نیست. با ما که همه چیزمان برای انقلاب داده ایم باید این طور برخورد بشود و بگویند آشوبگر.

سرایدار مدرسه ... هستم، این مدرسه محل اسکان مهمانان نوروزی هم هست. عید سال 89 قرار شد که 5 نفر از سرایداران نمونه را که مسؤول پذیرایی مهمانان بودند انتخاب کرده و به سفر زیارتی بفرستند ولی هیچ نظرسنجی که انجام نشده هیچ حتی یک تقدیر نامه پانصد تومانی هم به ما ندادند و نوروز امسال هم که ما از دو روز قبل از عید تا روز دهم از ساعت 6 صبح تا 10 شب کامل در خدمت مهمانان بودیم فقط 50 هزار تومان به ما دادند.

صانعی

ما ساکن محله جوادیه هستیم. کوچه های این محله و محلات اطراف مثل هرستان و آدریان 40-30 سال است آسفالت شده است هیچگونه خدماتی هم به ما داده نمی شود. لطفاً مسؤولان پاسخ بدهند.

لطفاً جلوی این موتورها را که سر ظهر، موقع خواب مردم ویراژ می دهند در کوچه ها و با صدای می آیند و می روند، بگیرند.

یک نوجوان

وقتی که جلوی این موتورسوارهای بی کلاه را می گیرند، اینها می آیند در کوچه پس کوچه ها و مزاحم ما می شوند. به خصوص کوچه پس کوچه های امیرکبیر.

چندوقت پیش دو سه تا خبر در صدا و سیما از خمینی شهر می دادند ولی حالا نه؟ آیا نمایندگی اش تعطیل شده؟ نکته دیگر این که اگر بخواهیم از شماره 1 تا 30 نشریه تان را تهیه کنیم چه کار باید بکنیم؟

خیابان کهندژ تقاطع اول را خراب کردند و آوردند عقب تر و چراق قرمز زدند. کجای دنیا سر تقاطع چراغ قرمز می زنند؟ تازه هیچ کس هم توجه نمی کند.

آسفالت تازه خیابان سروش در چند نقطه جمع شده است!

از شهردار تشکر می کنم به خاطر زحماتشان و به خاطر جدول گذاری خیابان شریعتی ولی خواهشی که دارم کمی از ارتفاع این جدول وسطی کم شود و به عرضش اضافه شود چرا که من خودم شاهد دردسر ساز بودن این شده ام. زن و بچه ها خیلی مشکل می توانند عبور کنند. بعضی ها پادرد و زانو درد دارند برایشان سخت است و ممکن است باعث بروز حادثه ای بشود.

جابری

در کوچه شهید کوهی، 4 نفر هستند که قاچاق مواد مخدر می کنند. بنویسید که نیروی انتظامی فردا اعلام نکند که یک جنایت دیگر دخ داده است.

شما حرف های صد من یک غاز را چاپ می کنید ولی اصلی ها را نه! اولاً که مأموران شهرداری خیابان ارغوان را نظافت نمی کنند. می گویند شهرداری به ما دستور نداده خودتان درخواست کنید. نظافت معابر عمومی، درخواست می خواهد؟! ثانیاً ساعت 8 صبح رفتم مرکز بهداشت منظریه هیچ کس نبود به مردم نوبت دهد و مردم علاف بودند. یکی از آنها داشت ماشین شخصی اش را آنجا می شست. حالا نمی گویم حتماً او باید می آمد و نوبت می داد ولی می خواهم بگویم وضعیت آنجا چطور است. خانه های فرهنگیان را تحویل نداده اند و هی می گویند پول بدهید. ولی قرار نبوده دیگر پولی بدهیم.

چرا چاه های فاضلاب شهر را سم پاشی نمی کنند؟ شهرداری می گوید بهداشت و بهداشت هم می گوید جای دیگر و هر کسی می گوید کس دیگری باید انجام دهد. ما نمی دانیم به چه ارگانی مراجعه کنیم. سوسک خانه مان را برداشته.

فاتحی

در بلوار منتظری، هم اتوبوس منظریه تردد می کند و هم کشتارگاه. ولی در خیابان استاد طلایی که به کشتارگاه نزدیک است اتوبوس نمی آید. حالا هم که می گویند جو خمینی شهر بد شده است و آنجا هم خلوت است. خیابان استاد طلایی مغازه ندارد که شلوغ باشد و همه مسکونی است.

ملک زاده

در جاده اصغر آباد برای چی این درختان کهنسال را قطع کردند؟ نمی شد حفظشان کنید؟ یک چراغ راهنمایی گذاشتند در کهندژ نزدیک ذکرالرحمه. اینجا اصلاً خیابان کشیده نشده است و تازه باعث خطر هم شده است.

یک فرهنگی

شهرداری اصلاً جوی های خیابان جانبازان را تمیز نمی کند. الان چند وقت است اینجا آشغال ریخته و بوی بدی می دهد.

داورپناه

در گذر اول توی خیابان امام شمالی ساختمانی است که 20 متر برِ خیابان را گرفته است و مالک آن 50 سال دارد و زن و بچه هم ندارد. صد بار رفتیم شهرداری ولی کاری نکردند. تمام کثافت آنجا را گرفته است. مثل اینکه یک شهر گلستان را یک مگس خراب کند.

تشکر و دست مریزاد برای آقایان حقیقی و پورکاظم و سالمی که در مصاحبه تلویزیونی خود پیام مردم خمینی را گوش مردم رساندند.

ما اشد مجازات را برای متخلفین خواستاریم

یکی از عوامل افت تعاونی فرهنگیان هیأت مدیره اش است. چند جا مشغول به کار هستند و وقت رسیدن به این صندوق را ندارند.

این همه اتفاق بد توی کشور می افتد، فرصت آنلاین برای معروفیت خودش به مسئله اخیر دامن می زند. حتماً پول هنگفتی نصیبش شده که این کارها را می کند. چهار روز دیگر در رسانه های بیگانه همین را توی بوق و کرنا می کنند. دیگر تمامش کنید.

چرا مسؤولین شهر ما همیشه متکلم وحده هستند و فقط سخنرانی می کنند و چرا از مصاحبه های چالشی و صریح شما فرار می کنند و یا طفره می روند. شما دو سال است قول یک مصاحبه صریح و چالشی را با جناب شهردار به مردم داده اید اما خبری نیست که نیست! امید است قبل از بازنشسته شدن او این مصاحبه انجام بگیرد و شما هم صریح باشید و بدون رودربایستی سؤالات مردم را از ایشان داشته باشید و مصاحبه هایی هم با اعضای شورای شهر جداگانه داشته باشید به طور صریح و چالشی. ان شاء ا...

حسینی

پارک های خمینی شهر به جز پارک پیروزی نمازخانه ندارند. مردم مخصوصاً خانم ها در این زمینه معذب هستند لطفاً رسیدگی کنید.

بام سبز خمینی شهر را باید اسمش را بگذارند بام سوخته! همین مسؤولان شهرداری روزگاری می رفتند آنجا صبحانه می خوردند. حالا که میلشان نیست آنجا سر سبز نیست. ما مهمان از شهر دیگری داشتیم گفتیم برویم بام سبز را نشانشان بدهیم آبرویمان رفت.

من از محله آدریان هستم. منزل مسکونی کوچکی دارم که با همسر و بچه ام در آن زندگی می کنم. شاید کوچکترین خانه خمینی شهر باشد. برای اولین بار برای من برگه 47000 تومانی مالیات آمده است و من ندارم که بدهم لذا برگه را انداختیم دور. رفتم قبض آب و برق بدهم روبروی منبع آب دیدم که کیوسک تلفن عمومی را برعکس کردند و از آن پل ساخته اند! خدا به فرصت برکت بدهد که تمام مشکلات مردم را حل می کند. به عنوان کارگر که تا سوم ابتدایی بیشتر نخوانده حق دارم. من تمام دوهفته نامه هایتان را دارم.

رضایی

در بلوار دانشجو کوچه فجر غربی مسؤولان بیایند ببینند می توانند ایجا زندگی کنند؟

حد فاصل خیابان شهید پاکروان و شهید یزدانی را آسفالت نکردند ولی خیابان عمران را آسفالت کرده اند. عوارض خودمان را خرج خودمان می کنند. ما سال67 آمدیم اینجا و داریم خاک می خوریم.

نیک منش