بازتابهای فرصت 58

ارسال در بازتاب ها

baztab- جواب یک شهروند به یک شهروند

- خودمان دست به کار شدیم!

- چند دفعه مذاکره؟!

- و...

جواب یک شهروند به یک شهروند

در شماره گذشته در ستون تلفن هاي مردمي از قول يك شهروند نوشتيم: دو تا ترقه خورده است بر سر در خانه سرتیپ. پدرم که دوران احمدشاه و رضاشاه زندگی می کرده می گفت: آن زمان که سده تازه همایونشهر شده بود یک ماشین سوار آمده بود توی شهر کار داشت، از ماشین پیاده شده و کمی راه رفت و گفت: این سده تا صد سال دیگر سده می ماند. يك فكري به حال فرهنگ بكنيد.

اين مطلب با انتقاد عبدالرضا کیانی يكي ديگر از همشهريان مواجه شده است. او در پاسخ به اين مطلب نوشت: همشهری عزیزی با نگاهی به سر در منزل سرتیپ که بر اثر ترقه آسیب دیده این کار غیر اخلاقی را محکوم کرده که این محکومیت بسیار کار شایسته ای است. اما از اینکه فرموده اند پدرشان آن وقت ها که سده تازه همایونشهر شده بود مردمی از ماشین پیاده شده و چند قدمی راه رفته و فرموده اند تا صد سال دیگر سده سده می ماند؛ ما نمی دانیم منظور آن شخص منفی بوده یا مثبت و از چه نظر این نظریه را ایراد کرده اند ولی خوب است در پاسخ بگوییم اگر نظر آن شخص منفی بوده خوب خیلی از شهرها و افراد و قبلیه ها در سراسر جهان درگیر مسائل غیر اخلاقی بدتر هستند و اگر مثبت بوده باید خدا را شکر کنیم که افرادی که آنجا بوده اند توانسته اند آبروی شهر را حفظ کنند. اما خوب است این جمله را هم اضافه کنم که مردم خمینی شهر تا حالا آوارگی نکشیده اند که قدر شهر را بدانند و کاشکی ما بیشتر به فکر این می افتادیم که قدر شهر را بدانیم و با تلقین افکار غلط زمینه را برای بد فرهنگی فراهم نمی کردیم.

خودمان دست به کار شدیم!

مصاحبه شماره قبل فرصت با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بازتابهای متعددی داشت، یکی از شهروندان با رد سخنان سرهنگ یاردوستی مبنی بر عملکرد خوب نیروی انتظامی گفت: «برخلاف ادعاهایی که رئیس نیروی انتظامی در مصاحبه اش مطرح کرده عملکرد آنها خیلی ضعیف است، ما خودمان برای باغهایمان دوربین و ضبط صوت و نگهبان گذاشته ایم، وقتی هم که موردی پیش می آید هرچه زنگ می زنیم مامورانشان بر سر صحنه حاضر نمی شوند.»

بعشي ها هم گفتند چرا مصاحبه تان چالشي نبود؟

دنبال چی هستند؟

بازتابهای حادثه باغ هنوز هم ادامه دارد، یکی از شهروندان ضمن انتقاد از عملکرد یکی از روزنامه های اصفهان در این باره گفت: «چند روز پیش اين روزنامه خبر اعدام را تیتر اول خود کرده بود، من به آنها زنگ زدم و مودبانه پرسیدم هدفتان از این تیتر چیست؟ از آن طرف با حالت بی ادبانه ای گفت ما هدف مقدسی نداریم همین جوری می زنیم! و همینطور شروع کرد پرت و پلا جواب بدهد. من برای آنها متاسفم، شاید یک آدم کوچه بازاری هم اینطور حرف نزند. از طرف دیگر همین چند روز پیش بدتر از این حادثه در خود اصفهان رخ داد و یک پیرمرد اصفهانی به 37 نفر زن و دختر تجاوز کرد چرا آنها این را تیتر اول نمی کنند؟!»

فرصت: اصفهاني و خميني شهري بودن يك اتفاق به نظر ما كه فرقي ندارد. همه بايد از هر جنايتي در هر نقطه از اين آب و خاك و كشور متأسف شويم.

چند دفعه مذاکره؟!

شهروندی هم تماس گرفت و ضمن انتقاد از روند بازپس گیری عوارض دانشگاه صنعتی گفت: « می گویند یک دفعه صلح، دو دفعه صلح، سه دفعه صلح بالاخره جنگ. دانشگاه صنعتی مسئولانش عوض می شوند و افراد جدید می آیند ولی کار به نتیجه ای نمی رسد. مسئولان ما تا کی می خواهند با مسئولان دانشگاه صنعتی سر میز مذاکره بنشینند؟ چند دفعه مذاکره؟ مسئولان خمینی شهر چون بومی نیستند دل نمی سوزانند.»