بازتابهای فرصت 53

ارسال در بازتاب ها

baztab- بومی یا غیر بومی؟

- دايي چرا؟

- انتقاد بجا

- و ...

بومی یا غیر بومی؟

یکی از شهروندان به خبر شماره قبل فرصت در مورد انتصاب بخشدار و معاون فرماندار اشاره کرد و گفت: «چرا در رابطه با بخشدار بومی و غیربومی می کنید؟ بکار بردن لفظ غیربومی برای شهر خوب نیست. ما همه ایرانی هستیم و در جای جای شهر خدمت می کنیم. از بکار بردن این الفاظ پرهیز کنید.»

فرصت: در اینکه ما همه ایرانی هستیم و همه ایرانی ها در هر جایی که باشند محترم هستند شکی نیست. براساس تعالیم دینی ما هیچ فرقی بین افراد در مناطق مختلف وجود ندارد و فقط تقوی عامل برتری افراد بر یکدیگر است. دلیل اینکه در فرصت گاهاً لفظ غیربومی بکار می رود بخاطر این است که متوسط مدت مدیریت در اکثر شهرهای کشور از جمله شهر ما 3-2 سال است. بی تردید مدت زمان قابل توجهی از این مدت برای مدیران غیربومی صرف شناخت شهر خواهد شد، امری که هزینه و تبعات آن را مردم پرداخت خواهند کرد.

چرا این جمله را تیتر درشت نکردید؟!

تیتر شماره قبل فرصت در خصوص الحاق هم حسابی بازتاب داشت. تعدادی از نزدیکان نماینده شهر از این که جمله ای از نماینده با عنوان «الحاق خمینی شهر بعید است» تیتر شده بود بشدت انتقاد کردند. البته ما که متوجه دلیل این اعتراض نشدیم. یکی از شهروندان هم در خصوص نظر موافق پروفسور میردامادی درخصوص الحاق گفت: «شما آنطور که باید به نظرات نخبگان اهمیت قائل نمی شوید، در شماره قبل پرفسور میردامادی گفته بود که خمینی شهر باید به اصفهان ملحق شود، چرا این جمله را تیتر درشت نکردید؟»

بازتابهای یک مصاحبه

تعدادی از شهروندان هم از چاپ مصاحبه با رئیس اداره فنی حرفه ای انتقاد کردند. یکی از شهروندان در این زمینه گفت: «شما سال گذشته هم با ایشان مصاحبه کردید، حرف خاصی هم برای گفتن نداشت، چه دلیلی داشت که دوباره با او مصاحبه کنید.» یکی دیگر از شهروندان هم گفت: «بخاطر تخلفات این اداره تاکنون چندین پرونده تشکیل شده است، ای کاش بیشتر به این موضوع می پرداختید.»

دايي چرا؟

يكي از شهروندان با نام مستعار دريا در مطلبي براي فرصت نوشت:

من برای ستون «گفتم، گفت» شما مطلب دارم:

«روزی بچه خواهرم از من پرسید: دایی چرا این همه دست انداز هست؟!

گفتم: دایی! یک عده که کارشناسند و سرشان می شود تصمیم گرفتم که اینها اینجا باشد!

گفت: چرا این قدر زیادند؟

گفتم: تو که بلد نیستی، اونا بلدند.

چند وقت بعدش دست اندازها را به خاطر مشکلات فراوانی که ایجاد کرده بود برداشتند.

پسر خواهرم دوباره گفت: دایی! چرا دست اندازها را جمع کردند؟ یعنی اونایی که سرشون می شه، دیگه سرشون نمی شه؟!!

گفتم: هیچی نگفتم!!!»

انتقاد بجا

يكي از شهروندان بنام رضايي هم انتقاد بجايي را از فرصت مطرح كرد. او گفت: نشریه فرصت نشریه خمینی شهر است ولی شما در جای جای آن کلمه سده را به کار بردید که به معنای همان سه ده است. اما خمینی شهر محلات دیگر هم دارد و این تفرقه انگیز است.

يك شهروند دستگردي هم در تماس با دفتر فرصت گفت: فرصت شده است اختصاصی مرکز شهر و سه محله ورنوسفادران و خوزان و فروشان. اگر جمعیت این طراف را از سیصد هزار نفر کم کنیم چیزی باقی نمی ماند. اگر فرمانداری ویژه شامل حال ما می شود از جمعیت و گستردگی اطرافش است چرا حداقل از 20 شماره در یک شماره یک خبر هم از این اطراف نیست.

فرصت: اين انتقادات كاملاً بجاست و ما متأسفانه نتوانسته ايم آنطور كه لازم است به محلات ديگر بپردازيم. دليل اصلي اين امر نداشتن خبرنگار ثابت در اين محلات است. اگر از محله دستگرد و ديگر محلات عزيزاني مي توانند بعنوان خبرنگار با فرصت همكاري كنند ما استقبال مي كنيم.