بازتابهای فرصت 52

ارسال در بازتاب ها

baztab-فرمانداری ویژه و يك توضيح

- ولی پول نداریم!

- بازتابهای یک خبر

- و ...

فرمانداری ویژه و يك توضيح

شماره گذشته گزارشی زدیم در مورد فرمانداری ویژه. این گزارش البته با یک اشتباه چاپی همراه شد. به عبارت دیگر براساس سرشماری سال 85 جمعیت شهر خمینی شهر218.737 نفر است که به علت جابجایی سه رقم اول و سه رقم دوم، رقم 737.218 درج گردید که پوزش می خواهیم.

بازتابهای یک خبر

خبر فرصت در مورد یادداشت یک روزنامه اصفهانی در مورد خمینی شهر بازتابهای متعددی داشت. تعداد زیادی از شهروندان دست به قلم شدند تا نقدی بر این اهانت بنویسند. تعدادی از شهروندان هم به روشهای دیگر اعتراض خود را در این باره اعلام کردند. یکی از شهروندان با اشاره به سوال پایانی این یادداشت که «آیا در شهر کسی هست؟» گفت: «اگر منظورتان مسئولان است که خیالتان را راحت کنم کسی در این شهر نیست مگر اینکه خود مردم کاری انجام بدهند وگرنه مسئولان که دغدغه این مسائل را ندارند. برخي هم که به فکر صندلی خودشان هستند.»

یکی از شهروندان هم گفت: «در اینگونه موارد باید چند جوان غیور از اعتبار و آبروی خودشان بگذرند و این مسائل را تا انتها پیگیری کنند.»

ما هیچ مشکل مهمتری نداریم؟

گزارش جلسه شورای فرهنگ عمومی در شماره قبل به چاپ رسید. مخاطبان زيادي از تشكيل جلسه ابراز خرسندي كرده و البته از دستور جلسه ابراز تعجب كرده و از آن موضوع انتقاد كردند. خانمی به نام صرامی در مورد موضوع این جلسه گفت: «باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی مسائل خیلی مهمتر از این مطرح شود. یعنی ما هیچ مشکل مهمتری نداریم كه در اولين جلسه مي پيچند به پر و پاي هيئت ها؟»

البته مقدمه فرصت در ابتداي اين گزارش هم سوءتفاهم هايي ايجاد كرد. ما در مقدمه نوشته بوديم كه اين جلسه چند روز بعد از گزارش انتقادي فرصت پيرامون عدم تشكيل جلسات شوراي فرهنگ عمومي خميني شهر تشكيل شده است و برخي مخاطبان تصور كردند منظور ما آن بوده كه اين جلسه بر اثر گزارش انتقادي فرصت تشكيل شده. در حالي كه چنين نبود و از قضا در همان ايامي كه گزارش انتقادي فرصت از عدم تشكيل اين جلسات آماده چاپ بود مسئولان مربوطه تصميم به فعال كردن جلسات گرفته و حتي دعوتنامه هاي اوين جلسه را هم آماده كرده بودند.

ولی پول نداریم!

گزارش فرصت در مورد مرکز نگهداری کودکان عقب مانده ذهنی محمودیه بازتابهای جالبی داشت. به گونه ای که تعدادی از شهروندان تحت تاثیر این گزارش قرار گرفتد تا به این مرکز کمک کنند. یکی از شهروندان هم در این زمینه گفت: «من تحت تاثیر قرار گرفتم که کمک کنم ولی چه کنم که پول نداریم.»

فقط بلدید تیتر بزنید باغ وحشت؟!

درج سخنان مدیرکل ارشاد خطاب به مطبوعات اصفهان هم بازتابهای جالبی داشت. حسینی مدیرکل گفته بود: «فقط بلدید تیتر بزنید باغ وحشت!؟ باغ وحشت؟! »یکی از شهروندان در این زمینه گفت: «تاکید فراوان مطبوعات شهر اصفهان بر حادثه باغ خمینی شهر نشان داد که تا چه اندازه این مطبوعات خالی از محتوا شده اند. استان اصفهان استانی است که در زمینه علمی دانشگاههایش رقیب دانشگاههای تهران است، حوزه علمیه اش هم در ایران شاخص است. از نظر ورزش تیمهای فوتبالش از تیمهای تهران هم جلو زده است، از نظر صنایع همسطح با تهران است. از نظر سیاسی و ... هم همینطور، ولی متاسفانه در زمینه صداوسیما و مطبوعات، فاصله اصفهان با تهران بسیار زیاد است.»

لباس کار که بد نیست

یکی از شهروندان حوزوی هم در واکنش به پیام تلفنی یکی از شهروندان که گفته «برخی افراد با لباس کارشان در شهر تردد می کنند و چهره شهر را زشت می کنند»گفت: «لباس این گونه افراد لباس کار است و افتخار هم دارد. زشت این است که برخی با لباس و پوششی نه چندان مناسب در شهر تردد می کنند و چهره ظاهر و باطن شهر را زشت می کنند.»

سرتیپ را جا گذاشتید

شهروندی هم خودش را شیرازی معرفی کرد و گفت: «من شوهر خواهر سرتیپ مرتضی قربانی هستم. شما عنوان او را در ستون یادگاران ننوشته اید.»

فرصت: ستون یادگاران یکی از ستونهای فرصت است که به معرفی شهدای دفاع مقدس می پردازد. با توجه به اینکه در این ستون به حوادث آن دوران می پردازد طبیعی است عناوین افراد هم براساس عناوین آن دوران قید شود.»

چرا مقایسه؟!

برخي خوانندگان پرسيدند: چرا همه اش در نشریه تان یا اسم از اصفهان هست یا کاشان و خمینی شهر با آنها مقایسه می شود؟ مگر خمینی شهر جایگاه مستقلی ندارد؟

فرصت: مقایسه خمینی شهر با شهرهای دیگر استان به هیچ عنوان به این معنا نیست که خمینی شهر جایگاه مستقلی ندارد. به عبارت دیگر همیشه مقایسه کردن بد نیست چرا که یکی از راههای بررسی وضع موجود و ایجاد انگیزه برای پیشرفت آن است که در شرایط منطقی دو چیز با یکدیگر مقایسه شوند. این کار هم خلاهای موجود را نشان می دهد و هم ایجاد انگیزه می کند که سایرین هم به آن نقطه برسند. مثلاً در بهار امسال، خوانسار همایش ملی عسل، کاشان همایش ملی گل محمدی، سمیرم همایش عطر سیب، و... برگزار می کند. حال چه دلیلی دارد خمینی شهر به عنوان مرکز تولید گل شب بو، در اسفندماه همین امسال همایش گل شب بو برگزار نکند؟ البته اگر مسئولان محترم شهرستان – بومي و غيربومي – براي اين كارهاي كم اهميت (!) وقت و حوصله داشته باشند!!