اجتماع اربعین حسینی باعث فخر شیعه است

ارسال در اخبار برگزیده

نماز جمعه 20 مهر1397 در خمینی شهر به امامت امام جمعه موقت برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمان کمالی با تشکر از مواضع انقلابی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: او با موضع اصولی خود در برابر لایحه FATF نام خمینی شهر را عزت بخشید. وی وظیفه اش را انجام داد چون موضع عزتمند نظام جمعهوری اسلامی ایران همین را اقتضا می کند که اگر نماینده چیزی را خلاف نظام و مصلحت مردم ببیند سینه سپر کند و در مقابلش بایستد.

خطیب موقت نماز جمعه گفت: البته باعث تأسف است که این لایحه تصویب گردید چرا که همین تصویب شدن هزینه ها و عوارضی برای نظام دارد ولی باید توجه کرد که دنیا با ما چگونه برخورد می کند. در قضیه برجام مقام معظم رهبری فرمود که نباید ایران استثنا باشد. بعضی کشورها مثل رژیم صهیونیستی کلاهک اتمی فراوانی دارد اما عضو هیچ کدام از این تشکیلات هسته ای نیست و به هیچ کس هم به عنوان بازرس هسته ای اجازه ورود به کشورش نمی دهد. کسی هم با آن کاری ندارد. خب! آن یک کشور است ما هم یک کشور. نباید استثنا قائل شد.ایران هم مثل کشورهای دیگر.

حاج آقا کمالیادامه داد: جدای از این موارد مرجعیت دینی ما هم ساختن بمب اتم را حرام دانسته است. بازرسان اتمی هم اذعان کرده اند که ایران بمب اتم ندارد. چرا ایران باید اینقدر زیر فشار تحریمهای ظالمانه اینان باشد. چرا با ایران اینگونه برخورد می کنند؟ آیا غیر از این است که از اسلام می ترسند.

وی تأکید کرد: ما نباید خودمان با دست خودمان حرف دشمن را بزنیم، هدفش را محقق سازیم و خودمان را در خطی بیندازیم که دشمن می خواهد. موضع ما باید موضع قرآن باشد که فرمود: «و لَن یَجعَلَ اللهُ لِلکافرینَ علَی المومنینَ سَبیلاً» (سوره نسا/ آیه 141) حق ندارند کافران بر مسلمانان نفوذ و سلطه داشته باشند چه سلطه سیاسی چه اقتصادی یا امنیتی. مسلمانان برترند و به خداوند متصلند. همه عزتها هم از آن خداست پس شما مسلمانان عزیزید.

امام جمعه موقت خمینی شهربا اشاره به نزدیک شدن به اجتماع عظیم شیعیان در برنامه پیاده روی اربعین گفت: این اجتماع باعث فخر شیعه است . دشمن درصدد کمرنگ کردن این رویداد بزرگ می باشد. مردم به هر صورت که می توانند در این برنامه شرکت کنند حتی کسانی که نمی توانند به هر دلیل در پیاده روی حضور داشته باشند، می توانند در امر برپایی موکبها سهیم گردند و از پرداخت کمکهای مالی دریغ نورزند.