نمایشگاه مد و لباس در اصفهان برگزار می شود

ارسال در تجارت

ششمین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور اعضای این کارگروه با موضوع برگزاری نمایشگاه‌های استانی مد و لباس برگزار شد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آقاییان‌زاده، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه‌ کارگروه ساماندهی مد و لباس به وضعیت مطلوبی رسیده و رویکرد کارها عملیاتی شده است گفت: اگر قرار است طرح لباسی در جامعه نهادینه شود علاوه بر سنخیت با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه باید با وضعیت اقتصادی مردم نیز تناسب داشته باشد. کارگروه مد و لباس با برگزاری مستمر جلسات به صورت تخصصی به ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداخته است. وی با تاکید بر تاثیرگذاری نسل نوجوان و جوان بر جامعه گفت : در گام اول از مدارس شروع کردیم و به یاری خدا به نتایج خوبی در این همکاری رسیده‌ایم. بر اساس مصوبات این کارگروه، مدارس برای تهیه لباس دانش‌آموزان با مراکز مورد تایید اتحادیه پوشاک همکاری خواهند کرد. تنوع رنگ و طرح فرم مدارس دخترانه و پسرانه، نکات روانشناختی متناسب با گروه سنی و دوره تحصیلی و همچنین نشاط دانش‌آموزان برای ایجاد فضایی شاد در مدارس درجلسات مختلف کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از نگاه هنری در طراحی لباس از یک سو و به کارگیری طراحان با تجربه و آگاه به مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه و متخصص در امور طراحی لباس از سوی دیگر گفت: قرار است در شهریور سال جاری نمایشگاه مد و لباس در اصفهان برگزار شود. در این نمایشگاه طراحان لباس سراسر کشور می‌توانند نگاه بدیع و خلاقانه خویش را در قالب طرح‌های هنری جذاب و دلنشین در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.