شهرک فناوری سنگ تاسیس می شود

ارسال در تجارت

نخستین شهرک فناوری آزاد و نمایشگاه و فروشگاه بین€المللی و دائمی سنگ با مشارکت انجمن سنگ ایران و اتحادیه سنگبری€ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر راه€اندازی می€شود.


به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرنگار آنا، به همین منظور نشستی با حضور نماینده مردم خمینی شهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر، رئیس کانون های کارفرمایی انجمن سنگ کشور در جمع نمایندگان سنگبری داران ایران و اعضای انجمن سنگ کشور، رئیس هیأت امنای شهرک سنگ اصفهان و دیگر اعضا در دانشگاه آزاد خمینی شهر تشکیل شد.

در این نشست تمامی شرکت کنندگان بر ضرورت تاسیس شهرک فناوری آزاد و نمایشگاه بین€المللی سنگ و ورود دانشگاه به این صنعت تاکید کردند. دکتر مسعود کثیری در ابتدای جلسه با اشاره به امکانات گسترده علمی دانشگاه گفت: بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و حرکت به سمت کاهش خام فروشی مواد اولیه و فرآوری و تبدیل آن به کالای جدید و با توجه به خط مشی و سیاست های دانشگاه آزاد در جهت حرکت به سمت علوم دانش بنیان و ایجاد اشتغال، توجه به صنعت سنگ ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ارتباط مستمر و دائمی دانشگاه و صنعت باعث رونق در امور و پیوند صنعت با دانشگاه در بخش های مختلف است و تولید را افزایش و تحقیقات و تکنولوژی را گسترش می دهد.


وی افزود: آمادگی لازم برای تاسیس دانشکده سنگ، مرکز تحقیقات فناوری فرآوری سنگ های ساختمانی و تزئینی، موزه سنگ، آرشیو اسناد علمی و ملی سنگ، آزمایشگاه های مربوط به سنگ، مرکز استانداردسازی سنگ، نمایشگاه و فروشگاه دائمی و بین المللی سنگ و مرکز تفریحی، رفاهی و اسکان را در سطح وسیع و گستره دارد و نخستین شهرک فناوری آزاد و نمایشگاه بین المللی و دائمی سنگ در این راستا تاسیس می شود.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای برون رفت از مشکلات و شکستن تحریم و نجات نفت از تک محصولی راهی جز توجه به سنگ وجود ندارد و 6700 کارخانه فرآوری سنگ در کشور سرمایه بزرگی است و دولت باید به این بخش کمک کند.
سید جواد ابطحی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر شرایط بسیار خوبی برای تحقق طرح ها و برنامه ها دارد، توسعه دانش و تولید ثروت در صنایع سنگ را ضروری بیان کرد.


رضا احمدی رئیس کانون های کارفرمایی انجمن سنگ کشور هم اظهار کرد: «همبستگی و پیوند بین صنعت سنگ و دانشگاه برای ارتقای صنعت سنگ به صورت علمی و عملی ستودنی است و دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر نقطه عطف حرکت در مسیر بهره گیری از دانش روز دنیا در فناوری صنعت سنگ است.

 


در ادامه امیریوسفی رئیس هیأت امنای شهرک سنگ اصفهان تأکید کرد: «صنعت سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. یک تن سنگ، 5/4 روز کارآفرینی از معدن تا نصب در ساختمان دارد و اعضا برای توسعه فعالیت ها و اجرای تفاهم نامه ها همکاری دائمی کنند تا از شهرک فناوری سنگ در کمترین زمان بهره برداری کنیم.