سالانه بالغ بر دو هزار فرصت شغلی ایجاد می کنیم

ارسال در تجارت

سالانه بالغ بر دو هزار فرصت شغلی به همت اتاق اصناف شهرستان ایجاد می شود. رییس اتاق اصناف خمینی شهر با اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: سالانه حدود هزار پروانه کسب جدید صادر می شود و به طور میانگین در هر واحد صنفی 2 نفر مشغول به کار می شوند.


جوهری با اعلام اینکه حدود 17 هزار صنف پروانه دار در شهرستان فعال است، گفت: خمینی شهر از این نظر بر سکوی اول استان ایستاده و بر اساس اعلام رسمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت 85درصد از صنوف فعال در شهرستان دارای پروانه کسب هستند.


وی با بیان اینکه واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان از سال 88 راه اندازی شد، یکی از وظایف این واحد را نظارت بر وضعیت پروانه های کسب دانست و گفت: حدود دوهزار واحد صنفی فاقد پروانه در شهرستان فعال است که اتاق اصناف تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این صنوف را نیز تحت چتر حمایتی خویش درآورد. نماینده اتاق اصناف استان در تهران همچنین رتبه شهرستان در تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات مردمی که از دیگر وظایف واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف است را ممتاز اعلام کرد و افزود: بازرسان ما همه روزه در دو نوبت کاری صبح و عصر مشغول فعالیت هستند. جوهری موفقیت در این زمینه را مرهون همکاری های مطلوب صاحبان صنوف و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نیز دانست.
وی در ادامه تعداد اتحادیه های صنفی فعال در شهرستان را نیز 52 مورد عنوان کرد که از این تعداد 20 اتحادیه «توزیعی-خدماتی» و 32 اتحادیه «تولیدی-خدمات فنی» می باشد.
رییس اتاق اصناف با اعلام اینکه طی سال های اخیر هیچ پروانه ای توسط اتاق اصناف یا کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان باطل نشده است، افزود: تعدادی از واحدهای صنفی به عللی از جمله رکود شغلی، تغییر شغل، اتمام مهلت اجاره و... اقدام به تعطیلی واحد صنفی و ابطال پروانه کسب خود نموده اند.


نماینده اتاق اصناف استان در تهران، در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با کلاس های آموزشی که به طور مرتب توسط اتاق اصناف برگزار می شود، گفت: این کلاس ها که با استقبال خوب شاغلان صنوف رو به رو می شود به دلیل عدم برخورداری اتاق اصناف از مکانی مناسب برای آموزش، در سالن اجتماعات اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار می گردد. جوهری ضمن تشکر از همکاری های این اداره با اتاق اصناف گفت: در دو سه ساله اخیر این کلاس ها به صورت منظم تر و با کیفیت مطلوب تر برگزار شده است.


وی ادامه داد: به جهت تکریم ارباب رجوع و استقرار در ساختمانی در شان صاحبان صنوف و دیگر مراجعه کنندگان، طبقه همکف ساختمان اتاق اصناف واقع در بلوار توحید را برای استقرار این نهاد بهسازی کردیم که در روز تولد حضرت معصومه (س) افتتاح شد.


رییس اتاق اصناف در همین رابطه افزود: با همکاری های مطلوب هیات مدیره های اتحادیه های شهرستان قطعه زمینی به مساحت دو هزار متر در جوار مجموعه اداری شهرستان واقع در شهرک منظریه خریداری کردیم که چندی پیش کلنگ آن توسط استاندار؛ دکتر زرگرپور به زمین زده شد و تلاش می کنیم به زودی عملیات ساخت را آغاز نماییم.


پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف راه اندازی شد
جوهری در ادامه راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف شهرستان به نشانی ot-asnaf.ir را نیز از اجمله اقدامات اخیر این نهاد برشمرد و گفت: از این پس مراجعان اتاق اصناف می توانند علاوه بر آگاهی از آخرین اخبار برخی از کارهای خود را نیز از طریق مراجعه به این پایگاه انجام بدهند.


وی با بیان اینکه اصناف به عنوان مردمی ترین نهاد اقتصادی همواره با انقلاب و نظام همراه بوده اند، اعطای کمک های مالی به طرح های خیریه ای شهرستان از جمله بیمارستان ساعی، ساختمان اهدای خون، درمانگاه ها و... را از دیگر اقدامات اتاق اصناف خمینی شهر برشمرد و افزود: این نهاد همچنین شب عید به دانش آموزان نیازمند نیز کمک های مالی ارائه می دهد.
رییس اتاق اصناف شهرستان همچنین همکاری با سایر نهادها از جمله ارائه کمک های مالی به اجرای برنامه های دهه فجر، اعتکاف، راهیان نور، بزرگداشت شهدا، مراسم مذهبی و... را نیز از جمله اقدامات اتاق اصناف برشمرد و گفت: اصناف به عنوان حلقه اتصال دولت و مردم است و هیچ نهادی به اندازه اصناف با مردم در ارتباط نیست.