شهرستان خمینی شهر، جزو پنج شهرستان اول استان اصفهان در حوزه گلخانه‌ها

ارسال در تجارت


اصفهان رتبه سوم فضای گلخانه ای کشور را دارد. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان جایگاه خوبی در کشت€Œهای گلخانه€Œای به دست آورده به گونه ای که با داشتن یک هزار و ۲۵۰ هکتارفضای گلخانه€Œای، رتبه سوم کشور را دارد.به گزارش فرصت آنلاین مهدی تقی€Œپور در گفت€Œوگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون ۱۸ شرکت سازنده سازه€Œهای گلخانه€Œای در سطح استان اصفهان فعالیت می€Œکنند که جزء بهترین€Œهای کشور در این زمینه هستند.

وی با اشاره به برنامه های سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای ارتقا کشت های گلخانه ای، بیان داشت: دو محور اصلی شامل توسعه دانش فنی در گلخانه€Œها با به کارگیری کارشناسان کشاورزی در کنار تجربه بهره€Œبرداران و نیز تهیه و تقویت ضوابط و مقررات توسعه کشت گلخانه€Œای را به طور جدی دنبال می€Œکنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان همچنین به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه اصفهان برای آشنایی فعالان این بخش با آخرین دستاوردها اشاره داشت و اعلام کرد: نمایشگاه گل و گیاه رویداد اثربخشی است که با حضور افراد صاحب تجربه و فن در کنار کارشناسان آموزش دیده، یک بسته اطلاعاتی کامل را به متقاضیان دانش و تجربه صنعت گلخانه داری ارایه می کند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، فضای سبز شهری - ماهیان و پرندگان زینتی از اول تا ششم اردیبهشت سال جاری، افزود: استان اصفهان به عنوان میزبان این نمایشگاه، توانایی بالایی در زمینه تولید و عرضه انواع گل و گیاه زینتی دارد و این نمایشگاه ظرفیت تبدیل به یک برند کشوری را داراست.

تقی پور اظهار کرد: همان گونه که نمایشگاه€Œهای صنعت کشاورزی و تکنولوژی کشاورزی اصفهان به برندهای مطرح در کشور با عناوین اگروت و اگرومک تبدیل شده، نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی اصفهان هم می€Œتواند به چنین برندی تبدیل شود.

تبلیغات نمایشگاه گل و گیاه اصفهان در حد تبلیغات ملی نبوده است

وی اضافه کرد: تبلیغات رسانه€Œای برای برگزاری این نمایشگاه در سطح ملی جای کار بیشتری دارد و در پنج سالی که از عمر نمایشگاه گل و گیاه اصفهان می€Œگذرد، این تبلیغات در حد یک نمایشگاه ملی نبوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن یک هزار و ۲۵۰ هکتار فضای گلخانه€Œای، رتبه سوم کشوری را دارد و همچنین با تولید سالانه ۴۲ میلیون گلدان گل رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

پنج شهرستان اول استان اصفهان در حوزه گلخانه€Œای

وی بیان کرد: شهرستان€Œهای فلاورجان، خمینی شهر، دهاقان، تیران و کرون و اصفهان پنج شهرستان اول استان اصفهان در حوزه گلخانه€Œها و سازه€Œهای گلخانه€Œای است.

تقی پور تأکید کرد: هم اینک همه مجوزهای فعالیت بخش کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر می شود و حتی سازه های گلخانه ای توسط کارشناس کشاورزی این سازمان، محاسبه و تهیه می شوذ.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: بحث مدیریت گلخانه که مجموعه€Œای از موضوعات مصرف صحیح آب، نهاده ها و رعایت استانداردها در سازه گلخانه است، مهمترین مبحثی است که در کارگاه€Œهای آموزشی می€Œتوان به آن پرداخت.

وی با اشاره به محدودیت منابع آب در کشور به طور کلی و استان اصفهان به صورت حاد و خاص گفت: با توجه به مصرف یک دوازدهم آب در روش کشت گلخانه€Œای در مقایسه با کشت€Œهای زراعی و باغی، برگزاری این نمایشگاه€Œها می€Œتواند توصیه مناسبی برای بهره€Œبرداران این بخش به همراه داشته باشد.