ریشه مشکلات شهر فرهنگی است

ارسال در هنر های تجسمی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «نگاه انفرادی» در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین در خصوص نبود نگارخانه در شهر گفت: با وزیر ارشاد صحبت کرده ام و وی گفت در صورتی که شهرداری به این مساله ورود پیدا کند،50 درصد از هزینه ها را پرداخت می کند.
سیدجواد ابطحی در مورد مکان نگارخانه گفت: بسیاری از خانه های قدیمی تاریخی هستند که در بافت فرسوده قرار دارند و بعضا ممکن است ورثه شان هم این جا نباشد و ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم.

abtahi ketab

وی افزود: فکر می کنم دید مسؤولین شهر ما به مشکلات شهر باید رفع معضلات فرهنگی باشد ولی این دید وجود ندارد. بنده زیربنای انقلاب را فرهنگ می بینم و فکر می کنم معضلات موجود در جامعه، فرهنگی است. ما باید تمام مسؤولین، انجمن ها، سمن ها، هیات ها و ... را ترغیب کنیم که در این مسائل ورود کنند. شورای فرهنگ عمومی نقش اصلی و کلیدی دارد که متاسفانه جلساتش منظم برگزار نمی شود و اگر می شود پیگیری نمی شود.


ابطحی با اشاره به برخی مشکلات شهر مانند استفاده از اتباع خارجی در کارخانه ها به جای نیروهای بومی، مشکل مواد مخدر و آمار نگران کننده خودکشی، ریشه آنها را فرهنگی عنوان و تصریح کرد: با این اوصاف باید مکان هایی مانند آمفی تئاترها، گالری ها، نگارخانه ها، مساجد و حسینیه ها دیده شود. ولی اکنون این ها به حاشیه رفته اند.

na 9696969
نماینده با بیان این که گاهی یک عکس، کارکرد ساعت ها سخنرانی را دارد، افزود: عکس برای هویت ملی ما و هویت شهر خمینی شهر ماندگار است. عکس سندی است از زندگی اجتماعی و جغرافیایی این شهر و به سیرتحول توسعه نیز کمک می کند. معتقدم اگر عکس های قدیمی را کنار عکس های جدید بگذارند به صورت خلاصه به ما می گوید کجا بوده ایم و به کجا رسیده ایم.


وی در زمینه موضوعات نمایشگاه عکس نیز پیشنهاد کرد مناظر تاریخی و طبیعی و مشاغل خمینی شهر به تصویر کشیده شود.
گفتنی است نمایشگاه عکس «نگاه انفرادی» از 11 شهریوردر خانه تاریخی مجیر باهمکاری سازمان رفاهی تفریحی وخیریه سرای فرزانگان سالمندان برگزار شده است.