یک نگارخانه حرفه ای کم داریم

ارسال در هنر های تجسمی

یک سال است که عصرهای یکشنبه دفتر سینمای جوان خمینی شهر پذیرای عکاسان و علاقمندان به حوزه عکاسی است. "کانون عکس" عنوانی است که توانسته اتحاد و همدلی بی سابقه ای میان عکاسان خمینی شهر ایجاد کند و هر هفته همه را جمع کند تا دور هم و در فضایی کاملا صمیمی در کنار اینکه با عکاسان مطرح ایران و جهان آشنا می شوند آثار یکدیگر را نیز به نقد بکشند و دانش و تجربه شان را با هم به اشتراک بگذارند.

رییس انجمن سینمای خمینی شهر در اینباره به فرصت آنلاین گفت: هنوز چهار ماه از تشکیل کانون نگذشته بود که آمار شرکت اعضای کانون در جشنواره های ملی و بین المللی، راهیابی آثارشان به بخش مسابقه و همچنین رتبه آوری شان همه را شگفت زده کرد.

احمدی دراینباره افزود: ارسال 550 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره عکسی که به مناسبت هفته فیلم و عکس برگزار کردیم آن هم در حالی که از تاسیس این کانون بیش از چند ماه نمی گذشت یکی دیگر از پیامدهای تشکیل کانون عکس بود که خیلی زود خودش را نشان داد.
وی ضمن تشکر از سارا روح اللهی که با به عهده گرفتن مدیریت این کانون تلاش بسیاری برای فعالیت مفید و موثر آن از خود نشان می دهد، گفت: از همان ابتدا گام هایمان را محکم برداشتیم و بنایمان بر این بود که با مدیریت صحیح به بهترین نحو ممکن پیش برویم.

عکس ها باید به میان مردم بیاید

مسئول انجمن سینمای جوان در ادامه با اشاره به رتبه آوری 20 نفر از اعضای فعال کانون در جشنواره های مختلف که تازه ترین آن مدال طلایی است که سیدهاتف حسینی در جشنواره ویکتورپولینسکی قرقیزستان به دست آورده، گفت: تلاش های اعضای این کانون زمانی به بار می نشیند که آثار هنرمندانه آنها به میان مردم بیاید. احمدی با ابراز تاسف از اینکه در شهری با این همه هنرمند نگارخانه ای برای به نمایش گذاشتن آثار وجود ندارد، گفت: یکی از نیازهای مبرم و ضروری شهر نگارخانه ای حرفه ایست که ضمن در دسترس مردم بودن باید منحصرا به نمایش آثار هنرمندان اختصاص داشته باشد. وی با رد نظریه هنر برای هنر گفت: اگر قرار است هنر به عنوان یک رسانه تاثیر خود را در جامعه بگذارد و برد فرهنگی داشته باشد باید مردم با آن عجین شوند و اینکه هنرمندی آثارش را به نمایش بگذارد اما تنها هنرمندان از آن بازدید کنند تاثیر چندانی در جامعه نخواهد داشت.

کتاب هایمان به روز نیستند

احمدی همچنین با اشاره به اینکه علاقمندان به هنرهای فیلمسازی، عکاسی و نمایش از کتابخانه تخصصی انجمن سینمای جوان استفاده می کنند، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که کتابخانه مان به روز نشده است. ما برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی هنرمندان به منابع علمی به روز نیازمندیم.
وی با تاکید بر اینکه علیرغم رایزنی های بسیار هنوز هیچگونه کمکی از جانب هیچ نهادی به سینمای جوان نشده است، گفت: وقتی ما با امکاناتی بسیار محدود تا این اندازه توفیق می یابیم اگر کمک هایی به ما بشود قطعا بسیار بیش از این دینمان را به جامعه ادا خواهیم کرد و نهادهای دولتی و مردمی و همچنین خیّران بدانند اگر کمکی به ما بشود قطعا به بهترین شیوه و به نفع جامعه از آن بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه برای عضویت در کانون نه هزینه ای دریافت می کنیم و نه محدودیتی قائل می شویم، اضافه کرد: تا کنون 160 نفر فرم عضویت این کانون را پر کرده اند، نزدیک به صد نفر عضو گروه تلگرامی کانون هستند و با توجه به ظرفیت کلاس مان که 38 صندلی دارد هر هفته از 25 تا 40 نفر در جلسه هفتگی کانون شرکت می کنند.

مسئول سینمای جوان خمینی شهر با تاکید بر اینکه هدف از تاسیس این کانون کشف استعدادهای عکاسی خمینی شهر و پرورش این استعدادهاست، گفت: کمترین نتیجه این کانون اشتغالزایی برای اعضا و جذب آنها در آتلیه های عکاسی بوده است.