نمایشگاه و بازارچه دائم صنایع دستی نقش جهان

ارسال در هنر های تجسمی

آیین افتتاح نمایشگاه و بازارچه دائم صنایع دستی نقش جهان با حضور فرماندار و مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مدیران و مسوولین و هنرمندان 3اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در بخشی از این برنامه فرماندار با توجه به هفته فرهنگی شهرستان خمینی شهر به گوشه ای از برنامه های متنوع در حال اجرای این هفته اشاره نمود و گفت: در روز اول اسفند سال 64 حدود 18 تن از شهدای درچه تشییع شدند و 5 اسفند ماه همان سال بالغ بر 170 تن از شهرستان در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت ها ی بالای شهرستان در همه زمینه ها، افزود: ما در این شهرستان بیش از 1400 واحد صنایع چوب داریم و بنابراین با وجود این میزان ظرفیت ما مسوولین باید توجه بیشتری به این صنایع داشته باشیم. وی در مورد این نمایشگاه نیز گفت: افتتاح این نمایشگاه نشان دهنده جلوه ای از هنر هنرمندان خمینی شهریست و امیدواریم که مورد استقبال مردم قرار گیرد.

همچنین  مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان نیز طی بیاناتی گفت: ما کشوری هستیم که از نظر هنر و صنایع دستی دارای سابقه تاریخی و پیشینه طولانی می باشیم . وی در ادامه افزود: در اصفهان 199 رشته صنایع دستی کشور فعال است یعنی دو سوم رشته های صنایع دستی ایران در اصفهان فعال هستند. همچنین ما یک سوم صنایع دستی جهان را در اصفهان داریم. باید از این ظرفیت ها استفاده کرد. در سال اقدام و عمل یکی از حوزه هایی که می تواند راه گشا باشد بحث توجه به صنایع دستی و هنرهای سنتی است. ظرفیت عظیمی که با کمترین سرمایه گذاری دارای بیشترین ارزش افزوده است و می تواند زمینه اشتغال جوانان را به وجود بیاورد.

دکتر فریدون اله یاری با اشاره به توانایی دو حوزه صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد کشور اعلام نمود: در حوزه صنایع دستی در هر کجا که حرکتی صورت گیرد ما آن حرکت را حمایت می کنیم. در مورد نمایشگاه نیز گفت: دراین نمایشگاه می توان هم خلاقیت هنری و هم موج فرهنگ و هویت ایرانی ملی را مشاهده کرد. وی در پایان از همکاران و مردم در خواست نمود که از این نمایشگاه و بازارچه دائمی حمایت کنند.

در حاشیه این مراسم مدیر میراث فرهنگی شهرستان خمینی شهر عنوان کرد: بازارچه دائم صنایع دستی نقش جهان در زمینی به وسعت 1500 مترمربع و در مجتمع تفریحی نقش جهان در 3 طبقه امروزبه بهره برداری رسید. همچنین این مجموعه از ظرفیت ایجاد 125 غرفه صنایع دستی برخوردار است.

علیرضا حبیبی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 40 هنرمند جوان صنایع دستی شهرستان در رشته هائی همچون : منبت، قلمزنی، مینا، سفالگری، نساجی سنتی و هنرهای چوبی در این نمایشگاه فعالیت می کنند.

در پایان برنامه از مسوولین حاضر در جلسه تقدیر و تشکر به عمل آمد.