درهای حرم حضرت مسلم(ع) در خمینی شهر قلمزنی می شود

ارسال در هنر های تجسمی

قلمزنی در های حرم حضرت مسلم (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) فروشان در حال انجام است. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مهدی عسگری با اشاره به این که این در ها سفارش ستاد عتبات عالیات یزد است، افزود: در حال حاضر حدود یک ماه است که روی این در ها کار قلمزنی انجام می دهیم و این کار تا یک ماه و نیم دیگر پایان خواهد یافت.


این هنرمند قلمزن افزود: پس از این مرحله، در ها باید در چارچوب قرار گیرند و قسمت های اصلی آن چیده شود. پس از طی مراحل هموارکاری و طلاکاری نوبت به اتصال آن می رسد که به احتمال زیاد آنرارا نیز خودم انجام خواهم داد.


وی همچنین گفت: تلاش زیادی کردم که قلمزنی این درها در خمینی شهر انجام بشود چراکه شهرهای زیادی از جمله اصفهان داوطلب آن بودند.
مهدی عسگری از علیرضا پیمانی، امیرعباس عسگری، صادق ستایش، مهدی عابدی، صفر صالحی و چند تن دیگر به عنوان افرادی که به صورت پاره وقت با وی همکاری می کنند نام برد.
به گفته وی درهای حرم حضرت مسلم دارای 110 گل است. یک نوع از این گل ها گل پنبه نام دارد. همچنین گل های عباسی به کار رفته در این طرح به صورت بال فرشته درآمده است. طرح قسمت اصلی در ها از آقای اسکندرپور و حاشیه های آن از مهدی عسگری است.

IMG 1010askari2
گفتنی است علیرغم اینکه هنرمندان خمینی شهری در بسیاری از آثاری که برای حرم های مطهر ائمه اطهار (ع) آماده می شود، شرکت داشته اند اما تا کنون هیچ کدام از این طرح ها در خمینی شهر انجام نشده بود.