تنها 4 سالن سینما در اصفهان فعال است

ارسال در سینما و تئاتر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باقربیگی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از سالن‌های سینما در سطح شهر اصفهان به دنبال تغییر کاربری هستند، اظهار داشت: این در حالی است که تنها 4 سالن سینمای فعال در اصفهان وجود دارد که به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.
وی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته صندلی‌های سینما در اصفهان از 10 هزار عدد به سه هزار صندلی کاهش یافته است، ادامه داد: در این راستا از مسئولان فرهنگی و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خواهشمندم اجازه ندهند که تغییر کاربری سالن‌های سینمایی اصفهان انجام شود و با تامین تجهیزات مورد نیاز از این اقدام ظالمانه جلوگیری کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رنگ و بوی هنر و هنرمندان در شهر اصفهان رو به خاموشی گرفته است، افزود: روزهای نه چندان دور را به یاد آورید که گوشه گوشه شهر، هنر همچون نهرها و مادی‌های زاینده‌رود جاری بود، هر گوشه این شهر کارگاهی از هنروری و هنرورزی، تئاتر و فیلم‌سازی، منبت کاری، میناکاری، قلم زنی، پوست دوزی، ملیله سازی، نگارگری، نقاشی و صدها هنر دیگر در جریان بود.
وی با بیان اینکه اهتمام شورای اسلامی شهر اصفهان به مسئله هنر ضروری است، ادامه داد: لازم است مدیریت شهری برای هنر اصفهان چاره‌ای بیندیشد که بوی خشکی هنر اصفهان نیز همچون زاینده رود به مشام می‌رسد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین خبر نگار مهر گزارش می دهد باقربیگی با بیان اینکه هیچگاه به دنبال سیاه نمایی نبوده و نخواهم بود، افزود: اعتقاد دارم به جای برخورد سلیقه‌ای و سیاسی با این مقوله و مسئولیت گریزی در خصوص فرهنگ و هنر اصفهان، ستاد بحرانی تشکیل دهیم تا فکری اساسی برای فرهنگ و شهر شود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌‌های فرهنگی در شهر اصفهان در حال تهی شدن است، افزود: برای پر شدن خلاء‌های فرهنگ و هنر در شهر اصفهان نیاز به عزمی جدی از سوی تمام دستگاه‌‌های اجرایی دارد.
باقربیگی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌‌ها در ترویج فرهنگ و هنر نیز اظهار داشت: رسانه نقش بسیار بزرگی در اشاعه و ترویج فرهنگ یک جامعه دارد و البته استفاده ناصحیح از آن یک آفت بزرگ برای فرهنگ و هنر یک شهر است.