استقبال مردمی از نمایش مذهبی «شب بارانی مدینه»

ارسال در سینما و تئاتر

 

index1فرصت آنلاین: مسؤول حسینیه معصومیّه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین، از اکران نمایش مذهبی «شب بارانی مدینه» که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه توسط گروه فرهنگی حسینیه معصومیّه خمینی شهر تهیه شده بود، خبر داد.

 

«غلامحسین پویان» تصریح کرد: این نمایش در روز پنج شنبه 8/2/1390 در ساختمان حسینیه اجرا شد و کار بسیار زیبا و عالی ای درآمد که با استقبال مواجه گردید و در حالی پایان پذیرفت که تعدادی از تماشاچیان خواستار اجرایی دیگر بودند. بنا به درخواست بینندگان برای دومین و سومین بار در روزهای 12 و 13/2/1390 اجرا شد. با توجه به درخواست و دعوت چند کانون فرهنگی و مساجد هم در خمینی شهر هم در اصفهان در آینده اجراهای دیگری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نمایش درمورد زندگانی حضرت زهرا(س) است و مربوط به حوادث بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س) می شد و تعبیر «شب بارانی» استعاره ایست از اشک در شب تشییع جنازه پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا(س).

مسؤول حسینیه معصومیّه خمینی شهر افزود: در این نمایش مذهبی ابراهیم حاج حیدری، حسین رفیعی، محمد ماندگاری، مهدی کریمی، محمد ابراهیم صادقی، حسین رستمی، جواد کمالی، محمد آقایی، علی خالویی، امیرحسین باقری و... هنرنمایی می کردند. همچنین آرمان صادقی نویسندگی و ابراهیم حاج حیدری و حسین رفیعی کارگردانی نمایش را به عهده داشتند که همگی دانش آموز هستند.

«پویان» در پایان گفت: خوشبختانه مراسم های سنتی و عزاداری در شهر خمینی شهر بسیار زیاد است ولی روحی که باید داشته باشد، کمرنگ شده و برای قشر خاصی است.

لازم به ذکر است که ده شب سوگواری و سخنرانی توسط دکتر ابوالبرکات و استاد خسروی در این ایام و همچنین مراسم عزاداری اعضای این حسینیه در شهر پیربکران از دیگر برنامه های این گروه فرهنگی هنری است.