ظرفیت فیملسازی در جوانان شهرستان زیاد است

ارسال در سینما و تئاتر

سرپرست انجمن سینمای جوان شهرستان خمینی شهر از برگزاری جشن فارغ التحصیلی دوره یک ساله فیلم سازی این انجمن در هفته جاری خبر داد و گفت: ظرفیت فیملسازی در جوانان خمینی شهر زیاد است و قصد داریم تا پنج سال آینده این شهرستان را به یک قطب تولید فیلم تبدیل کنیم.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از ایسنا مجتبی اسپنانی در گفت€Œگو با خبرنگار این خبرگزاری، با بیان اینکه درصدد هستیم برنامه€Œ های خوب و جدیدی برای رشد فیلمسازی اجرا کنیم، اظهار کرد: این انجمن شهرستانی در سال €Œهای اخیر در زمینه آموزش فیلمسازی نسبتا خوب عمل کرده اما در زمینه تولید فیلم، آثار چندان قوی نساخته است و بیشتر فیلم €Œهای ساخته شده حالت پایان نامه دوره کارآموزی را دارد و در حد شرکت در جشنواره€Œ های معتبر کشوری نیست.
وی با بیان اینکه یکی از شهرستان€Œ های استان همدان با برنامه €Œریزی خوب قطب تولید انیمیشن شده است، تصریح کرد: ظرفیت فیملسازی در جوانان خمینی شهر زیاد است و قصد داریم تا پنج سال آینده این شهرستان را به یک قطب تولید فیلم تبدیل کنیم.


سرپرست انجمن سینمای جوان شهرستان خمینی شهر ادامه داد: البته این امر فقط با حمایت جدی مسئولان اعم از فرمانداری، شهرداری، اداره ارشاد و ... میسر

می€Œ شود و افراد مسئول نیز باید بدانند که این نهاد سینمایی در خمینی شهر یک رسانه موثر است که از توان و قابلیت زیادی برای معرفی هر چه بهتر شهرستان برخوردار است.


وی خاطر نشان کرد: اگر فیلمی با نام یک انجمن برای هر جشنواره€Œ ای ارسال می€Œ شود حتما باید از صفر تا 100 آن در داخل همان انجمن ساخته شود اما در سال€Œ های اخیر برخی فیلمسازان جوان در خمینی شهر با هزینه نهادهای دولتی شهر اصفهان فیلم ساخته و به جشنواره ارسال کرده €Œاند که این عمل منطقی و حرفه€Œ ای نیست.


این کارشناس فیلمسازی از برگزاری جشن فارغ التحصیلی دوره یک ساله فیلمسازی سال 93 و 94 در این انجمن در هفته جاری خبر داد و گفت: در مجموع 15 کار دانش آموخته جوان شهرستان در این مراسم فارغ التحصیل می€Œ شوند البته تعداد این افراد در سال گذشته حدود 30 بود که با توجه به مشکلات این حرفه نیمی از ثبت نام کنندگان با ریزش مواجه شدند.


اسپنانی یادآور شد: ثبت نام دوره یک ساله فیلم سازی برای سال 94 و 95 در روزهای اخیر شروع شده که مهلت پایان آن نیز تا تاریخ چهاردهم مهرماه است اما آزمون ورودی آن در هفدهم همین ماه برگزار می€Œ شود.


وی درباره برنامه€Œ های مربوط به عکاسی در این انجمن، خاطر نشان کرد: قصد داریم برای علاقه مندان این رشته نیز نمایشگاهی از منتخب عکس€Œ های نمایشگاه سالیانه کانون عکس اصفهان در خمینی شهر برپا کنیم.