«بیرق عشق» با «آه» به روی صحنه رفت

ارسال در سینما و تئاتر

 «آه» و «بیرق عشق» از جمله نمایش هایی بود که طی چند روز گذشته در سالن بصیرت شهرداری و مجموعه فرهنگی مذهبی امام حسین (ع) (حسینیه باولگان) به روی صحنه رفت.
مصطفی جعفری کارگردان تئاتر«آه اسم اعظم خداست» که توسط گروه چشمه (معلولین) از 12 تا 14 آذر ماه اجرا شد، در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین، هدف از انتخاب موضوع معلولین را اجرایی کردن شعار «تئاتر برای همه» عنوان کرد و افزود: با انتخاب این موضوع خارج از هرگونه شعار قصد احقاق حق داشته ام. وی در خلال صحبت های خود از تجربه کار با بازیگران افغانی یاد کرد و افزود: پس از کار با بازیگران افغانی دوست داشتم با بازیگران معلول نیز کار کنم. وی که از این نمایش به عنوان اولین تجربه خود در زمینه تئاتر درمانی یاد کرد، گفت: دیده نشدن اقلیت های مختلف در سطح شهر انگیزه من برای کار کردن با بچه های معلول است و دوست داشتم با معلولینی که هیچ تجربه تئاتری ندارند، کار کنم. وی کمبود سالن مناسب سازی شده برای معلولین را از دلایل کمبود زمان اجرا دانست. جعفری نتیجه کار خود را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علی رغم گمانه زنی ها استقبال مردم از این تئاتر خیلی خوب بود.


گفتنی است در شب سوم اجرای این نمایش، شهردار، فرماندار، مسوول سازمان رفاهی و تفریحی، رییس اداره بهزیستی و همچنین مسوول بسیج هنرمندان خمینی شهر به عنوان مهمانان ویژه در سالن حضور داشتند و در پایان نمایش تندیس یادبود و صنایع دستی خمینی شهر به اعضای گروه اهدا شد.


سوگواره نمایشی بیرق عشق نیز به کارگردانی ابراهیم سرشوق و ناصر حاج باقری به همت سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری در چند شب گذشته به اجرا درآمد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این نمایش که سال گذشته در سینما فرهنگ اجرا شد، امسال با امکانات بیشتری به روی صحنه رفت.


بیرق عشق که روایت داستان ورود امام حسین (ع) به کربلا تا روز واقعه و بعد از آن است، در بخش جانبی جشنواره تئاتر اندیشه برگزیده شده و در مراسم اختتامیه جشنواره که در سینما سپاهان برگزار خواهد شد در محضر اساتید اجرا می شود.


سرشوق در این باره افزود: بیرق عشق روایتی است که با ملودی اجرا می شود و به عبارتی یک اُپرای مذهبی است. تلفیقی از تئاتر و تعزیه به گونه ای که نه می توان نام آن را تئاتر نهاد و نه تعزیه. موسیقی متن این نمایش که شامل ملودی های قدیمی و ماندگار تعزیه است نیز با صدای اساتید صاحب نامی چون عباس جواهری، عباس اعتصامی، حسن برکت پور و بهمن اعتصامی ضبط شده است. وی در ادامه ضمن تشکر از شهرداری و مسوولان حسینیه باولگان، افزود: هزینه های این کار بسیار زیاد بود هر چند شهرداری میزانی از هزینه ها را تقبل کرد اما بخش اعظم هزینه های ما پرداخت نشده است. متاسفانه ما مورد بی مهری مسئولین شهر قرار گرفتیم.


سرشوق گفت: استقبال مردم از این نمایش خوب بود و هر شب در لحظه ای سکوت صحنه صدای گریه های مردم بالا می رفت و این نشان دهنده این بود که با این کار ارتباط برقرار کرده اند.
از میهمانان این چند شب سوگواره می توان به اعضای شورای شهر، ریاست اداره ارشاد اسلامی، شهردار و اساتیدی که در ضبظ موسیقی این نمایش حضور داشتند، اشاره کرد.