درخشش تئاتر خمینی شهر در نطنز

ارسال در سینما و تئاتر

خمینی شهر با چهار گروه در سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز شرکت کرد که تئاتر صحنه ای " خاله سوسکه در شهر رویا " در بخش کودک و تئاتر " بمبک " در بخش خیابانی بیشترین جایزه های جشنواره را دریافت کردند.
به گزارش خبرنگار فرصت ، نمایش خیابانی «بمبک» به نویسندگی و کارگردانی نورا لک توسط گروه تئاتر چهرک در تاریخ 5 مردادماه 1396 در بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز به اجرا در آمد.
نورا لک در رابطه با این نمایش که در ژانر دفاع مقدس است و رشادت ها و جانفشانی رزمندگان و غواصان جنگ هشت ساله علیه ایران را به تصویر می کشد داستان زنی را نقل می کند که آشفته حال و سراسیمه به دنبال جوانی می دود که لباس غواصی و یک تنگ ماهی در دست دارد. زن مدام از تماشاگران درخواست می کند جوان را که گویی پسراوست را گرفته و تحویل او بدهند. جوان امتناع می کند و دلیل می آورد که ماهی ست؛ باله دارد، آبشش دارد و اگر داخل آب نباشد می میرد. زن گذشته ی پسر را برای تماشاگران تعریف می کند که در اروند شنا می کرده تا اینکه جنگ آغاز می شود و پسرش مجبور می شود به جنگ برود. او جوان است و فرمانده اجازه نمی دهد به دل آب بزند، پسر می گوید نسل در نسل او غواص بوده اند او از عملیاتی می گوید که لو رفته است و تمام غواص ها را که همانند بمبک های اروند بوده اند را به خاک و خون می کشند و یا تعدادی را دست بسته زنده زنده چال می کنند €Â¦
این اتفاقات همه در خیال زن اتفاق می افتد. زن سنج می زند و می گوید پسرش هدیه ای بود که اروند گرفت و پس نداد.
در بخش تاتر خیابانی تاتر " بمبک " حائز رتبه های زیر شد:
نویسندگی دوم: نورا لک ( جشنواره در این بخش نفر اول نداشت)
بازیگری زن دوم : فرخنده برفی دریایی( از میان پنج بازیگر زن تنها خانم دریایی رتیه ی دوم را کسب کردند.جشنواره رتبه اول و سوم نداشت)
بازیگری مرد سوم : رضا ملکی ( جشنواره رتبه اول نداشت )
فرخنده برفی دریایی، رضا ملکی بازیگران این نمایش هستند همچنین عباس آصفی: دستیار کارگردان و پریسا آقایی ، علیرضا آقایی، پرستو دریایی، فرزاد دریایی، نجمه مهرابی، سیدابوالفضل مرتضوی، یونس کرمی از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند .

خاله سوسکه در شهر رویا
در بخش تاتر صحنه ای کودک تاتر " خاله سوسکه در شهر رویا" حائز رتبه های زیر شد:
کارگردانی اول: نسا سلیمانی
نویسندگی اول: زهرا رحیمی
بازیگری مشترک اول: نجمه مهرابی، ندا ربانی فر
بازیگری دوم: عاطفه کیانفر
طراحی صحنه دوم: نسا سلیمانی، ابوالفضل مرتضوی
طراحی لباس دوم: نسا سلیمانی
موسیقی دوم: سید محمد موسوی، مهدی ماندگاری، حجت اعلایی، صبا عصیانی

نمایش خطی اما دربست
براساس همین گزارش، نمایش خیابانی « خطی اما دربستی » نیز در سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز به اجرا درآمد.
نمایش خیابانی « خطی اما دربستی » به نویسندگی نورا لک و کارگردانی علیرضا آقایی توسط گروه تئاتر چهرک در تاریخ 4 مردادماه 1396 در بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر کوثر نطنز به اجرا در آمد.
به گزارش خبرنگار فرصت،علیرضا آقایی در رابطه با این نمایش گفت: دو مسافر بر سر سوار شدن به یک تاکسی خطی دعوایشان می شود. راننده تاکسی هر دو را به زور داخل تاکسی جا می دهد در حالی که ظرفیت تاکسی اش کامل شده است. این تاکسی معاینه ی فنی ندارد، تاکسی متر ندارد، ماشینش بوی بد می دهد و از رده خارج است همچنین راننده این تاکسی کرایه بیشتر از حد معمول از مسافرانش می گیرد€Â¦
کارگردان این نمایش افزود: قصد دارم این نمایش را که با موضوع شهروندی و حمل و نقل عمومی ساخته و پرداخته شده است را در جشنواره تئاتر لاهیجان نیز شرکت دهم. او همچنین خواستار توجهات افزون تر نسبت به تئاتر خیابانی از سوی مسوولان شد و گفت: امیدوارم مسوولین از تاتر خیابانی نیز حمایت کنند .
علیرضا آقایی، حامد عابدی، ابوالفضل نیک نژاد بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. همچنین فرخنده برفی دریایی: دستیار کارگردان و آزاده لک، پریسا آقایی، نجمه مهرابی، یونس کرمی از دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند .
سومین جشنواره استانی کوثر در بخش های تئاتر صحنه ای، کودک، بزرگسال و خیابانی به مدت سه روز ( ۴ الی ۷ مرداد ماه ) در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.