آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه برداشت 2300 و جشنواره تاتر خیابانی معبر

ارسال در سینما و تئاتر

جشنواره فیلم کوتاه برداشت 2300 با اکران فیلم های منتخب و جشنواره تئاتر خیابانی با اجرای تئاتر ها سه شنبه 12 آبان ماه در سالن بصیرت شهرداری با حضور سرهنگ مرادی، شهردار، رییس و چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرنگار فرصت، این برنامه که با حضور هنرمندان شهرستان و برخی از مسوولین شهر در روز پایانی اجلاسیه ملی شهدا برگزار شد با تقدیر از برگزیدگان در هر دو بخش فیلم و تئاتر به کار خود پایان داد.


دبیر شورای سیاست گذاری کنگره طی بیاناتی ضمن تقدیر و تشکر از فعالان کمیته هنری گفت: در سال گذشته کنگره سرداران برنامه سفیران شهدا را در 120 مدرسه اجرا نمود که بازخورد خوبی را در پی داشت. امسال نیز برای اولین بار برنامه ای عظیم با حضور مسوولین رده اول کشوری و لشکری برگزار کردیم که با استقبال پر شور مردم مواجه شد.
محمد علی حیدری نیز هدف از برگزاری جشنواره های هنری را تولید آثار فاخر برای شهدا همچنین ورود هنرمندان شهرستان به این عرصه دانست و گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه 5 جشنواره هنری در نظر گرفته شد. جشنواره هنرهای تجسمی در سطح استان، جشنواره سرود که 18 گروه سرود شرکت کردند و در مراسم اجلاسیه این گروه ها برنامه اجرا کردند و امروز بزرگترین گروه سرود آوایی کشور رونمایی شد. همچنین جشنواره فیلم کوتاه برداشت 2300 در سطح استان و تاتر خیاباتی معبر. بخش فیلم فراخوان جشنواره در دو بخش فیلمنامه و فیلم منتشر شد که 28 فیلمنامه از کل استان و 19 حلقه فیلم متنوع به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری بعضی از فیلمنامه ها پیش تولید و به اختتامیه رسید.
در بخش تاتر هم به پیشنهاد خود هنرمندان تاتر شهرستان، تاتر خیابانی انتخاب شد که این چند شب با استقبال و حضور مردم در حاشیه اجلاسیه نمایش ها به اجرا در آمد. 18 اثر به جشنواره ارسال شده که سه تا از این تاترها از استان و بقیه از خمینی شهر می باشد.


وی در ادامه افزود: کنگره شعر اجلاسیه نیز با عنوان «رهاتر از پرواز» در سطح ملی برگزار شد و با استقبال خوبی نیز روبه رو شد. ما فراخوان های جشنواره را با عنوان اولین منتشر کردیم و امیدواریم که این جشنواره ها در سالهای آتی نیز تداوم داشته باشد.

photo 2016 11 03 10 24 13


اجرای سه گروه سرود در خلال برنامه ها از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.
گفتنیست برگزیدگان بخش فیلم جشنواره اکبر نجارپور نویسندگی برتر داستانی، سعید براتی نویسندگی برتر مستند، امیرحسین ریاحی کارگردانی برتر داستانی، سعید براتی کارگردانی برتر مستند همچنین ابراهیم حاجی حیدری و پیمان کرمی برگزیده بخش صد ثانیه با موبایل شدند.


و در بخش تئاتر خیابانی، برگزیدگان در بخش نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی مقام اول، علی قیومی مقام دوم و نوراله لک مقام سوم.
در بخش کارگردانی، نوراله لک مقام اول، علی قیومی مقام دوم و جلال مشتاقیان مقام سوم.
در بخش بازیگری مرد، رضا ملکی مقام اول، سعید یاردوستی و ابراهیم حاجی حیدری مقام دوم و سید محمد موسوی و ابوالفضل شریفی مقام سوم.
در بخش بازیگری زن، زهرا عسکری مقام اول، فرخنده دریایی مقام دوم و فاطمه حسنی مقام سوم را کسب نمودند. همچنین اثر برگزیده دبیرخانه به علت پرداخت موضوع شهدای حرم تیپ فاطمیون به گروه افغانستانی تمثیل گران برای نمایش مرثیه های ابدی اهدا شد.