خبرهای خوب در جشن روز ملی سینما

ارسال در سینما و تئاتر

جشن روز ملی سینما و هفدهمین سالگرد تاسیس دفتر سینمای جوان خمینی شهر با حضور ناصر صفار مستندساز و اولین مدیر دفتر سینمای جوان خمینی شهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، علیرغم اینکه همه آنها که در این برنامه پشت تریبون قرار گرفتند خبرهای خوبی برای خمینی شهر داشتند اما طبق روال غالب برنامه های هنری که با وجود تبلیغات، با عدم استقبال عامه مردم روبرو می شود، این برنامه نیز تنها پذیرای اهالی فیلم و سینما بود. رییس شورای شهر اولین کسی بود که در سخنرانی چند دقیقه ای خود به اهالی هنر پیشنهاد برگزاری یک جشنواره فیلم کوتاه در سطح ملی داد. املایی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی نمایش های خیابانی که سال 85 و در زمانی که وی سمت فرمانداری خمینی شهر را به عهده داشت، برگزار شد، گفت: تا آنجا که بتوانم برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کمک می کنم.


مدیر دفتر سینمای جوان خمینی شهر نیز در سخنان کوتاهی از برگزاری هفته فیلم و عکس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: عکس ها و فیلم های هنرمندان خمینی شهر را به نمایش خواهیم گذاشت. احمدی همچنین از تاسیس کانون عکس در دفتر سینمای جوان خبر داد و گفت که از نشست های این کانون استقبال بسیار خوبی شده است.

photo 2016 09 15 12 54 13
امروز برایم روز مهمی است
ناصر صفار پس از اینکه از مسوولان حاضر در این نشست لوح تقدیر دریافت کرد، پشت تریبون رفت و گفت: امروز برای من روز مهمی است آنقدر که شادی ام قابل وصف نیست. 17 سال پیش پس از مدت ها که برای تشکیل دفتر سینمای جوان می جنگیدیم توانستیم نهالی را با همیاری دکتر اللهیاری رییس وقت اداره ارشاد خمینی شهر بکاریم و امروز که اسامی هنرمندان خمینی شهری را در جشنواره های کشوری می شنوم بسیار خوشحال می شوم که آن نهال به بار نشسته است. وی که خود به مدت سه سال مدیریت این دفتر را به عهده داشته است از مسوولان حاضر در جلسه خواست تا برای تامین تجهیزات به روز برای سینمای جوان سرمایه گذاری کنند. صفار با تاکید براینکه ایجاد امکانات و مکان مناسب برای اهالی سینما هزینه نیست بلکه سرمایه گذاریست گفت: مکان فعلی انجمن درخور اهالی هنر نیست.
اگرچه نمایش دو میان پرده با موضوع عباس کیارستمی و درگذشتگان سینما در سال های 94 و 95 ربط چندانی به خمینی شهر نداشت اما در عوض پخش میان پرده گفتگو با ناصر صفار که مصداق «کم گوی و گزیده گوی» بود، جبران مافات کرد و مورد استقبال حضار قرار گرفت.

photo 2016 09 15 12 54 05
ناصر صفار در این گفتگو با اشاره به اینکه ورودش به عرصه سینما از سال 66 و در دفتر سینمای جوان اصفهان بوده است، گفت: وقتی در این زمینه پیش رفتم احساس کردم به جز فیلم سازی کار دیگری نمی توانم و نمی خواهم انجام بدهم علیرغم اینکه رشته ام چیزی دیگری بود و همین شد که به طور جدی پا به این عرصه گذاشتم.


برادر اصغر صفار (سازنده شکرستان و تاریخ از اونور) همچنین از مستنداتی که در کشورهای خارجی اقدام به ساخت آنها کرده، یاد کرد و از مستند «علمای آذربایجان» که در جمهوری آذربایجان ساخته است به عنوان نمونه ای از این آثار نام برد. بخش دوم برنامه، کارگاه آموزشی با موضوع سینمای آماتور و سینمای تجربه بود که به مربیگری ناصر صفار برگزار شد.


هنرنمایی گروه فرهنگی هنری یاس با دف و نی، شعرخوانی عبدالعلی صادقی و همچنین تجلیل خانواده و خویشاوندان ناصر صفار از وی با اهدای گل از دیگر برنامه های جالب این جشن بود.
گفتنی است این برنامه به همت دفتر سینمای جوان و با همکاری سازمان رفاهی تفریحی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار شد.